Két nappal ezelőtt már szinte minden kiderült a hetes Golfról, most azonban még több információ jelent meg, és az interneten felbukkant néhány kép is, amely a hét eleji németországi elő-bemutatóról szivárogott ki. Ezek egyikén az újdonság egy lepellel beborítva már látható az elődök elé állítva, egy másik képen a méretváltozást, a harmadikon pedig az új, moduláris padlólemezt és vázstruktúrát lehet megtekinteni.
Az új Golf világpremierje szeptember 4-én lesz Berlinben, a nagyközönség pedig a szeptember végi Párizsi Autószalonon találkozhat vele először. Opcionális felszereltsége olyan elemeket tartalmaz majd, mint a ráfutás esetén automatikusan fékező fékrendszer, a városi koccanásgátló, az elektronikus differenciálzár, a változó rásegítésű kormányszervó, a LED-es ködlámpa, az ütközésre felkészítő PreCrash rendszer, az automatikusan kormányzó parkolóasszisztens, a fáradtságérzékelő, a táblafelismerő, a dinamikus kanyarfényszóró, a sávtartó automatika, a radaros tempomat, az elektromos rögzítőfék, az üzemmódválasztó (Sport, Normal, Individual, Comfort), az adaptív lengéscsillapítás, a hengerlekapcsolás (1,4 TSI), a panoráma üvegtető, a defektmentes gumik és a hangulatvilágítás.
Azt a hírt is megerősítette a Volkswagen a brit Autocarnak, hogy a szupertakarékos 1.6 TDI Bluemotion fogyasztása 3,21 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig 85 g/km lesz. Ez kevesebb, mint a hibrid Toyota Prius értéke, igaz, a nitrogén-oxid- és a részecskekibocsátást tekintve még így is sokkal rosszabb marad a német dízel. A Bluemotion változat számos fogyasztáscsökkentő intézkedés (ültetett futómű, alumínium karosszériaelemek, hosszabb áttételezésű váltó, stb.) miatt lesz takarékosabb, még a légellenállási együtthatója is alacsonyabb, mindössze 0,274-es. Összehasonlításképp, a normál 1.6 TDI átlagfogyasztása 3,8 liter, szén-dioxid-kibocsátása pedig 99 g/km-es lesz. A jelenlegi hatos Golfnál az 1.6 TDI átlagfogyasztása 4,5 liter volt, a Bluemotion változaté pedig 4,1 liter.
Az is biztos, hogy továbbra is készítenek majd háromajtós karosszériaváltozatot, de annak gyártása később kezdődik meg, mint a novembertől készülő ötajtósé. Az első példányok a hetedik Volkswagen Golfból még az év vége előtt megérkezhetnek a kereskedésekbe.