Egy átlagos autóvezető életében tízévente vagy 150 ezer kilométerenként csupán egyszer fordul elő defekt, de a legtöbb esetben az is sofőr számlájára írható. Ennek oka, hogy sok vezető elhanyagolja a gumik karbantartását, gyakran alacsonyabb nyomással közlekedik és nem ellenőrzi a lehetséges sérüléseket - derül ki a Continental gumigyár felméréséből.
Az abroncsok meghibásodásának egyik leggyakoribb oka a túl alacsony töltőnyomás. Bár az előírt értékek a jármű kezelési útmutatójában és a karosszérián is (pl. a tanksapka fedelén) megtalálhatóak, az gumigyártók és a független intézetek által végzett tesztek is azt mutatják, hogy az autóvezetők több mint fele túlságosan alacsony abroncsnyomással közlekedik. Mindössze néhány százalékuk van tisztában azzal, hogy alacsony guminyomással többet fogyaszt az autó, de a kormányozhatóság, a vezetési stabilitás és a menetbiztonság is romlik. Minél alacsonyabb az abroncsok nyomása az előírthoz képest, annál nagyobb az abroncs meghibásodásának veszélye, ezért a szakértők kéthetes időközönként javasolják töltőnyomását ellenőrzését. Fontos, hogy a gumiabroncsok nyomását nem az üzemi hőmérséklet elérése után, hanem még hidegen kell ellenőrizni és a pótkereket sem szabad kihagyni.
A futófelület rendellenes kopása egyes esetekben a helytelen abroncsnyomásra enged következtetni. Az erősen igénybe vett középső rész arra utal, hogy a jármű hosszabb ideig az előírtnál lényegesen magasabb nyomással közlekedett. Ennek az ellenkezője igaz, ha a futófelület két szélén jelentkezik túl erős kopás.