Az új Toyota Auris hivatalosan a szeptember végi Párizsi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, és várhatóan még idén megérkezik a kereskedésekbe is. Padlólemeze, és így a 2,6 méteres tengelytávja is megmaradt a régiből, de az új, határozott élekkel megrajzolt karosszériája 5,5 centiméterrel alacsonyabb, és hárommal hosszabb, mint a régié, a szélesség nem változott.
Az elsődleges cél az volt, hogy szakítsanak az előd meglehetősen egyszerű, sportosnak távolról sem nevezhető formavilágával, ami sikerült is, bár a sík ajtók és a zavaros (kissé a Lexus CT200h-ra hasonlító) far láttán az az ember érzése, hogy még kicsit dolgozhattak volna rajta a dizájnerek. A karosszériánál több nagy- és ultranagy szilárdságú acélt használtak fel (különösen a felsőbb régiókban), így úgy sikerült a tömeget csökkenteni (akár 40 kilogrammal az elődhöz képest), hogy közben alacsonyabbra került a kocsi súlypontja és a karosszéria szerkezete is 10 százalékkal merevebbé vált.
A laposabb építés javított a légellenállási együtthatón, a 0,28-as alaktényező jelenleg az egyik legjobb érték a kompaktok között. Bár a két tengely nem került távolabb egymástól, a belső tér elrendezésnek újragondolásával sikerült két centiméterrel megnövelni a hátsó lábteret, és a csomagtartó rakodófelülete is kilenc centiméterrel megnőtt. Csak öt literrel lett nagyobb (360 l) a befogadóképesség, viszont mostantól a hibridnél is ugyanakkora lesz, mivel sikerült a mérnököknek ügyesebben elhelyezni a hátsó ülések alatt a nikkel-fémhidrid akkumulátort. Emellett a gyár szerint a vezetői pozíción is javítottak, valószínűleg már szélesebb tartományban állítható a kormány és a vezetőülés.
A belső térben a gyár szerint sokat javult a minőségérzet, ami a képek alapján hihetőnek tűnik. Az mindenesetre máris pozitívum, hogy a kopogós műanyagból fröccsöntött, magasan húzódó középkonzolról ezúttal lemondtak. Az európai kereskedésekbe továbbra is kizárólag az angliai Burnastonból érkeznek majd az Aurisok, már a piaci bevezetéskor lesz belőle benzines, dízel és hibrid is.
Az összes motor (1,33-as és 1,6-os benzines, 1,4-es dízel, 1,8-as hibrid) ismerős lehet a régi generációból, a BMW-vel közösen fejlesztett új dízelek később érkeznek. Arra számít a Toyota, hogy a három féle motortípus egyenlő arányban részesül majd az eladásokból.
Az új Auris igazi világautó lesz, Európától Ausztráliáig szinte minden piacon fogják árulni hol Auris, hol Corolla (Ausztráliában), hol Netz (Japánban) néven.