A két éve bemutatott MP4-12C zseniális technikája lelkesedést, visszafogott formája és zavaros elnevezése viszont enyhe csalódottságot váltott ki a nagyközönségből. Szerencsére a drágább, erősebb és gyorsabb P1-nél már nem követték el Wokingban ez a hibát, a képek alapján már senki sem mondhatja majd, hogy konzervatív megjelenésű, és a neve sem hasonlít már egy fénymásológép típusjelzésére.
A bumeráng alakú fényszórók a McLaren logójára emlékeztetnek, a hűtőbordákkal ellátott motorháztető, a merész hátsó sárvédőív és a kuszán ívelt far a hatalmas diffúzorral és kipufogóval jóval bátrabb formát eredményezett, mint az MP4-12C esetében. Annyira büszke a McLaren az újdonságára, hogy története során először kiállít majd egy nemzetközi autószalonon, a szeptember végi párizsin, hogy méltó módon mutathassa be a közönség és a szakma előtt.
Sajnos a technikai részletek egyelőre titkosak, a pletykák szerint egy feltöltött, 3,8 literes V8-as hajtja majd a P1-et, de a benzinmotort egy, a Forma-1-es KERS-hez hasonló hibrid rendszer is segíteni fogja a hajtásban. Ha igazak a hírek, a rendszer összteljesítménye megközelítheti majd az 1000 lóerőt, ami kevéssel 400 km/óra alatti végsebességet és bőven három másodperc alatti gyorsulást jelenhet 100 km/órára.
A McLaren szűkszavú sajtóközleménye szerint a P1-el nem kisebb vélt tűztek ki maguk elé, mint a világ legjobb, utcán és versenypályán is használható sportautójának a megalkotását. "A célunk nem feltétlenül a legnagyobb végsebesség elérése, de az mindenképp, hogy ez legyen a leggyorsabb és a legtöbb vezetési élményt adó szériagyártású autó a versenypályákon" - nyilatkozta Antony Sheriff, a McLaren Automotive ügyvezető igazgatója. "A legizgalmasabb, legjobb képességekkel rendelkező, technológiailag a legfejlettebb, és a legjobb menetdinamikájú szupersportautót akartuk megalkotni"- tette hozzá. Ehhez azonban a Ferrarinak is lesz egy-két szava, az új, a P1-hez hasonló teljesítményű, F70-es kódjelű Enzo ugyanis szintén 2013-ben jelenik meg a piacon.