Szériaközeli tanulmányként a Genfi Autószalonon mutatkozott be a Peugeot 208 GTI, a végleges modellt Párizsban állítja ki a gyártó. Lényegében semmi nem változott a legendás 205 GTI előtt tisztelgő modellen, alacsonyabb és szélesebb az alapjait adó háromajtós verziónál.
A többek között a Peugeot RCZ-t, a Citroën DS3-ast és a Mini több változatát mozgató 1,6 literes turbómotor kereken 200 lóerős a GTI-ben, legnagyobb nyomatéka 275 Nm. A Peugeot pontos adatokat továbbra sem közölt, csak annyi biztos, hogy 100 km/órás tempóra kevesebb mint hét másodperc alatt gyorsul az autó, végsebessége nem publikus. Hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik a motorhoz, az új kipufogórendszer a motor beindításától kezdve "vonzó" hanghatásokat ígér.
A GTI nyomtávját elöl 10, hátul 20 milliméterrel szélesítették ki, a felfüggesztéseket sportrugókkal és egyéb módosított alkatrészekkel feszesebbre, a kormányzást sportosabbra hangolták. A GTI tömege 1160 kilogramm, 80 kilóval könnyebb a Renault Clio RS-nél. Várhatóan jövő tavasszal kezdődnek a kiszállítások.