A jogszabály kötelezően előírja például, hogy az autók hátsó üléseinek elég erősnek kell lenniük ahhoz, hogy megakadályozzák, hogy a csomagok egy esetleges ütközéskor az utastérbe kerüljenek. A hátsó ülésekbe két, úgynevezett ISOFIX rögzítő pontot kell majd beépíteni, amely a jogalkotó szándéka szerint a gyerekülések egyszerűbb és biztonságosabb rögzítését teszi lehetővé. Kötelező lesz a guminyomás-ellenőrző rendszer, és a már számtalan modellből ismerős, az aktuális sebességfokozatot és a váltás optimális idejét mutató kijelző.
A brüsszeli testület az új szabályoktól a defekt miatt történő balesetek számának csökkenését, illetve a közúti közlekedés környezetkímélőbbé válását várja. A bizottság azt is tudatta, hogy 2014-től az új szabályok minden olyan új autóra vonatkoznak majd, amelyet az Európai Unióban terveznek értékesíteni.
Az új szabályozás tartalmazza továbbá, hogy a jövőben kötelező lesz minden autóba olyan berendezést beépíteni, amely hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy kösse be a biztonsági övét, a jelzés pedig akkor sem szűnhet meg, ha az autó elindul. Az áramütés elkerülése érdekében szigorúbb biztonsági előírásokat határoz meg a jogszabály az elektromos járművek számára. Újfajta matricák figyelmeztetnek majd arra, hogy az első utas ülésre nem szabad a menetiránnyal szemben babahordozót elhelyezni, ha a műszerfal jobb oldalán is van légzsák.
A bizottság célja, hogy 2020-ra az Európai Unió útjain bekövetkezett halásos balesetek száma legalább a 2010. évi felére csökkenjen.