Szombat délelőtt csaknem az összes Golf eltűnt az utakról. Négyezren jelezték, hogy szeretnének ott lenni az év legnagyobb volkswagenes rendezvényén. Eljöttek kedvenceikkel, hogy megmutassák a többieknek, mire jutottak az elmúlt évek alatt. A változatos felhozatalt látva olyan érzésem támadt, hogy sokan csak egy üres vásznat látnak a Golfban, amit saját képükre formálhatnak. Legyen szó egyestől hatosig bármelyik generációról.
Négyezer rajongó jelentkezett a találkozóra, a Golf népszerűbb, mint valaha
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Már nem kell Németországig menni, hogy elborult kreációkkal és őrült ötletekkel találkozzunk. Igazi tuning nagyhatalom lettünk, és a hazai Golf kultusz ebben a szubkultúrában is visszaköszön. Volt itt tanyán felejtett patkánynak maszkírozott, rozsdásra festett és fémig lecsiszolt, porig ültetett, lilára festett, telematricázott és egyszerűen diszkósított is. A kiállított több száz kiválasztott autóról bőven csipegethetett ötleteket, akinek esetleg nem lenne saját elképzelése az átépítéshez.
Igazi ritkaság az eredeti állapotú egyes Golf, ez már régóta az országban van
Ameddig a szem ellát, a paddock területén végig sorakoztak a különleges Golfok, és az a legviccesebb, hogy itt már tényleg csak egy-egy régebbi, érintetlen kivitellel lehetett kitűnni. A hagyományos három- és ötajtósok között egész csomó kabrió és ritka, Rabbit néven futó amerikai kivitel is felbukkant. Golfos körökben a slágerek slágere a GTI, de a dízeleknek is megvan a rajongótábora. Akit nem zavar, ha egy autó eredeti, megtalálhatta, amit keres, a tömegben ki lehetett szúrni egy OT rendszámos, azaz minősített veteránvizsgás egyes Golfot is.
Csupa kettes Golf, mégis mindegyik más, előtérben egy amerikai piacos modell
Persze a tűzpiros ritkaságon kívül is voltak még fantasztikus állapotban megőrzött egyes és kettes Golfok. Ki gondolta volna, hogy életükben egyszer még látványosságnak számítanak majd? A hetes Golf sajtóbemutatójához kialakított bokszban rögtönzött kiállításon egy 19 éves, 60 ezer km-t futott hármas is látható volt közvetlenül két extrém ritkaság, egy új egyes és egy kettes GTI mellett. A két csodát a múzeum adta kölcsön, kicsit zokon is vettük, hogy nem vihettük el őket egy körre.
Most a patkány stílus a menő, minden műfaji elem megtalálható ezen a kettesen
Egy statikus bemutató különösen akkor fájó, ha pár méterre egy versenypálya mellett ácsorgunk. Sajnos a vadonatúj hetest sem hajthattuk meg, a pályán éppen azok köröztek, akik regisztráltak, hogy száguldhassanak egy jót saját gépeikkel. Kénytelenek voltunk beérni az infóval, hogy a hetes Golf alapára 4 299 180 forint 85 lóerős 1.2 TSI turbós benzinmotorral, háromajtós karosszériával. Jár hozzá elektromos kézifék, elektronikus differenciálzár, start-stop rendszer és 8 hangszórós hifi is.
Akik előre regisztráltak, tehettek egy-egy gyors kört a pályán, de előzni nem volt szabad
Volt szervizállomás, lehetett kapni vicces matricákat és nem maradt el a tombola sem. Délutánra maradt a felvonulás és a fellépő vendégek, addig is volt mit végigbogarászni. Apropó Bogár, a veterán boksz fél tucat Bogarat tartogatott a perec ablakostól a mexikóiig, de volt Transporter, 1600 Variant, Karmann Ghia és katonai Kurierwagen is. A márka rajtuk kívül arra a hatgenerációnyi Golfra is büszke lehet, melyek a mai napig ott vannak az utakon, még ha nem is mind ilyen feltűnőek.