Miután a legutóbbi tesztünkben bemutatott Ford Focus kombikból az első, 700 autós flottát visszavette a lízingcég, sürgetővé vált a rendőrautók pótlása. Ezért állhattak forgalomba az összesen 1250 darabosra tervezett Opel Astra Classic III. kontingens első példányai a december 21-re tervezett átadási ceremónia előtt. Az átalakítást végző cég telephelyén magunk is láttuk, hogy hegyekben állnak a hófehér autók, amelyeket fényhíddal, CB-rádióval és matricákkal ellátva a rendőrség alkalmazottjai szállítanak át a kapitányságokra.
Az Astrák Bochumban készülnek, és a Szentgotthárdon gyártott 1,6-os, 115 lóerős Twinport benzinmotor hajtja őket. Egy budapesti kapitányság előtt lencsevégre kaptunk egy átalakított példányt, és úgy tűnik, érdemben nem változott a matricák dizájnja a korábbiakhoz képest. Új viszont a fényhíd, Federal Signal Vama gyártmányú. További eltérés a Focusokhoz képest, hogy mindkét antenna a tető hátsó részére kerül, és értesüléseink szerint az első fényszórókba is beépítenek villogtatót. A karosszéria nem minden esetben lesz fehér, a Készenléti Rendőrség autóin metálszürke fényezésre kerülnek fel a kék csíkok. Egységes lesz viszont utasterükben az ülésvédő huzat, amely bőrcsíkkal óvja a kárpitozást attól, hogy kidörzsölje a pisztolytáska.
Tüzetesebben szemlélődve nem tűnik úgy, hogy fapados kivitelű lenne az Astra (listaáron 3 890 000 forintba kerül civil változata a márkakereskedésekben). A közbeszerzési tenderen megvásárolt rendőrségi változatokba bőrkormány, gyári CD-rádió, első ködlámpa és tolatóradar kerül, az utasterük természetesen légkondicionált. Gumiköltség és útminőség szempontjából jó választásnak tűnik a 15 colos kerékméret, a Focus kombikkal ellentétben azonban itt nincs hátsó elektromos ablakemelő és térelválasztó rács - igaz, nem is terjedelmes felszerelés szállítására való a ferdehátú karosszéria. A rendőröknek vannak bőségesen tapasztalataik az Astrákkal, hiszen az első generációból 938 darab állt szolgálatba másfél évtizeddel ezelőtt.