Az utóbbi hónapokban számos helyen lehetett találkozni fekete matricákkal álcázott CLA-kkal a magyar utakon, de most már a hivatalos fotók is kiszivárogtak a valószínűleg a januári Detroiti Autószalonra időzített újdonságról. A B-osztály után a CLA lesz a második modell, amely a kecskeméti Mercedes gyárban készül majd. Tanulmányautóként már az áprilisi Pekingi Autószalonon leleplezték a CLS kistestvérének tekinthető négyajtós kupét, ahhoz a verzióhoz képest alig változott a formája, csak hagyományos kilincseket, tükröket és lökhárítókat kapott, és a 21 collos felniket is jóval kisebbekre cserélték.
Hivatalos adatokat még nem közölt a Mercedes, így csak a tanulmányautó adataiból kiindulva tippeljük, hogy a 4,67 méteres CLA 34,5 centiméterrel lesz hosszabb, mint az azonos technikára épülő, ferdehátú A-osztály, így a jelenlegi C-osztályra is rá fog verni pár centit. Annyi azonban máris látható, hogy meglepően jól sikerült a csomagtartót az eredetileg ötajtós karosszériához illeszteni, harmonikus lett a dizájn, nem tűnik utólagos barkácsolásnak, mint például a Renault Thalia esetében, persze nem is lesz akkora a csomagtere.
A CLA és az A-osztály tengelytávja azonos, így túl nagy lábtérre nem számítunk a hátsó üléseken, a fejtér pedig a kupészerűen ívelt, lapos tető miatt nem ígérkezik nagynak. Felárért a képen látható, négyüléses kialakítás is rendelhető lesz, az alapváltozatok azonban szinte biztosan háromszemélyes hátsó paddal készülnek majd.
Vélhetően az A-osztályból ismert négyhengeres motorokat kapja majd meg a CLA, az erősebb motorokhoz, így például a 350 lóerős CLA 45 AMG csúcsmodellhez összkerékhajtás is lesz, a többi változat azonban fronthajtású. A belépő motor az 1,6-os turbós lehet 122 és 154 lóerővel, a kétliteres 211 és 350 lóerős változatban lesz elérhető. A dízelek közül az 1,5-ös 110, az 1,8-as 136, a 2,2-es 170 lóerőt teljesíthet majd.