A Dacia a Renault fejőstehene
![Dacia Logan](https://cdn.origo.hu/2023/12/lHokzY-iXlnjChSLpYC0VvitAglNDFdY0jqpbRUg_5o/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzI2MjdhNmZhYjNjNzQ0NzU5ZTNmOTFhNGVjYmI5M2Y0.webp)
Kevesen gondolták volna, hogy a Dacia 1999-es megvásárlása igazi sikertörténet lesz a Renault számára. Pedig nagyon tűnik, hogy a franciák nagy hasznot hozó márkára leltek a román céggel, Carlos Tavares, a Renault ügyvezető igazgatója egyenesen fejőstehénként jellemezte a fapados divíziót.
Arról nincsenek pontos információk, hogy a Dacia mekkora hasznot termel anyacégének, a Morgan Stanley becslései szerint azonban a vállalat árbevétel-arányos működési eredménye eléri a kilenc százalékot. Ekkora haszonnal jellemzően csak a prémiummárkák dolgoznak.
A Dacia sikerének titka, hogy a márka modelljeit egyes piacokon Renault-ként forgalmazzák, ami természetesen magasabb eladási árat is jelent. Sokat hoz a konyhára az is, hogy a Daciákat alacsony munkabérű országokban állítják elő: míg egy átlagos munkásnak 34 eurós órabért kell adni Franciaországban, addig a cég új marokkói üzemében az órabér nem éri el a négy eurót.