Már a Detroiti Autószalon megnyitója előtt közzétette a hivatalos képeket az IS új generációjáról a Lexus, a kiállításra csak a műszaki adatok eldarálása maradt. Az elődjénél vagányabb formatervű, itt-ott az LF-CC tanulmányra hasonlító IS 10 milliméterrel szélesebb, tengelytávolsága 70 milliméterrel nőtt, amelynek köszönhetően jóval nagyobb lábtér áll a hátul utazók rendelkezésére.
A Lexus célzott rá, hogy az új IS-ben akár keresztbe is lehet tenni a lábakat, a térdtér majdnem kilenc centiméterrel lett nagyobb. Az utastér kialakításához a korábbinál sokkal jobb minőségű anyagokat használtak, a kezelőszervek egy része érintésre reagál, a klímáról is száműzték a hagyományos gombokat.
A karosszéria részben új technológiákkal készül, ennek köszönhetően merevebbé vált a karosszéria. Átdolgozták az első, kettős keresztlengőkaros felfüggesztéseket, hátulra a GS-ből származó multi-link rendszer került, jelentősen javítva az úttartást. A kormánymű szintén a GS-ből érkezett, illetve megjelent egy vezetési módok közötti váltást kínáló kapcsoló. Eco, Normal és Sport állás választható.
Amerikában két benzinmotorral, 2,5 és 3,5 literes V6-ossal lesz kapható az új IS, mindkettőhöz nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik, illetve első- és összkerékhajtással is rendelhetők. Bejelentették az IS 300h változat érkezését is, amelybe 2,5 literes, 178 lóerős Atkinson-ciklusú benzinmotor kerül. Az elektromotor 130 lóerős, együttes teljesítményük 220 lóerő. Az IS-ből először készül sportos F Sport verzió.