A képeket egy egykori trollhätteni alkalmazott szivárogtatta ki a svéd Auto Motor und Sport magazinnak. Állítólag a tavalyi Genfi autószalonon mutatták volna be a képeken látható, harmadik generációs Saab 9-3-ast, ha nem megy csődbe a cég egy évvel korábban. A jól sikerült formatervért egy amerikai formatervező, Jason Castriota volt a felelős, aki az utolsó időkben a cég dizájnrészlegét vezette.
Kár, hogy nem került gyártásba a kocsi, mert a ferde hátával sokkal jobban hasonlított az ős-900-asra, mint a legutóbbi, négyajtós modell. Egyes részletek a rövid ideig gyártott új 9-5-ösről is ismerősek lehetnek. A 9-3-as a cég vadonatúj, modulárisan alakítható padlólemezére épült volna, amely a Phoenix névre hallgatott.
A Saabot jelenleg egy részben kínai tulajdonú vállalat, a National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS) birtokolja, akik hamarosan újra gyártani kezdik a 9-3-ast - de nem ezt, hanem az előző, Opel Vectra-alapokra épült generációt, és nem Svédországban, hanem Kínában.