Már régóta lehetett tudni, hogy a Twingo utódját a Renault a Mercedesszel közösen fejleszti, az új autó ugyanis műszakilag nagyon szoros rokonságban áll majd következő Smarttal. Az azonban meglepetés, hogy az új miniautó a Renault 5-ös néven jelenhet meg majd a kínálatban 1-2 éven belül, erre utal, hogy a Madridban készült kémfotókon látható kocsi nagyon hasonlít a régi 5-ösökre, az ajtajára 5-ös számot ragasztottak, és az is, hogy mögötte egy fekete, régi R5 Turbo megy.
Tényleg megidézi a 70-es, 80-as években népszerű elődöt, hasonlóak a karosszéria arányai, az orr-rész vonalvezetése és a fekete, üvegből készült hátsó ajtó jellegzetes szöge is. A hátsó lámpák rejtve maradnak, csak akkor látszódnak, ha világítanak. A kék fényezéssel az Alpine márkára utalnak, amit idén támaszt fel a Renault a versenypályákon.
Madridban az R5 sportváltozatról készültek fotók és videók, utóbbiakból az derül ki, hogy a kocsi hátsókerék-meghajtású, még az sem kizárt, hogy középmotoros. A Renault-nál nem ez lenne az első középmotoros, sportos kisautó, hiszen a Clio kettővel ezelőtti nemzedékéből már készült egy ilyen V6-os változat.
Az új R5 Turbóban feltehetően az új Clio RS 200-ban használt, Nissan eredetű 1,6 literes turbómotor dolgozik majd, a polgári változatokban azonban vélhetően a 0,9 literes háromhengeres motorok jutnak majd szerephez, turbóval és anélkül, és már a kocsi orrába építve. A gyengébb változatokon természetesen a hatalmas hátsó szárnyat, a bukócsövet és a dupla kipufogót sem fogjuk viszontlátni.
Az új R5 tanulmányautót vélhetően a május végi Monacói Nagydíjon fogják leleplezni, mivel tavaly it ott mutatták be az Alpine tanulmányautót