Az egyik legismertebb alternatív autónyitási trükk a "teniszlabdás", amely a nyomáskülönbségen alapul, és különféle változatai rendszeres időközönként végigsöpörnek a közösségi oldalakon és videomegosztókon. A módszer rendkívül egyszerű, a teniszlabdára egy kisebb lyukat kell fúrni, majd a zárhoz illeszteni, és erősen megnyomni, hogy a labdában lévő levegő a kulcslyuk irányába távozzon. A neten látható videók tanúsága szerint a magas nyomással kiáramló levegő azonnal felpattintja a zárat, és már ki is nyitottuk az ajtót. Hasonló elven működik a vécépumpás módszer, amely - egy kis vazelines ápolással - állítólag szintén játszi könnyedséggel kinyit egy autót. Anélkül, hogy az autózárak felépítésében tudományos szinten megmártóznánk, egyszerű paraszti logika szerint felmerül a kérdés: az autógyárak ennyire bénák, hogy ilyesmire nem gondolnak?
Az ügyben több szakértőt is megkérdeztünk, és hamar kiderült, hogy a teniszlabdás és pumpás videók többsége átverés, de mint a legtöbb képtelenségnek, ennek is van némi valóságalapja, ugyanis vannak olyan típusok, amelyeknél tényleg működhet ez a trükk. Félniük a vákuumos (pneumatikus) központi zárral felszerelt autók tulajdonosainak lehet nagyjából 94-es évjáratig. Nem kell sokat túrni a neten, hogy kiderüljön, több régebbi Volkswagen is megfelel a fenti kritériumoknak, ezért kerítettünk egy kettes Golfot és egy "malacorrú" Passatot, hogy kipróbáljuk a trükköket. Referenciapontként kerítettünk egy modern autót, egy vagyonvédelmi szakértőt, és videóra vettük az egészet. Ha már ott voltak az autók, kipróbáltuk a teniszlabdáshoz hasonló elvre épülő vécépumpás módszert, a brutális sűrített levegőt fújó kompresszort, valamint egy felpumpálható párnácskát is. Egy tanulságot azért mindentől függetlenül levonhatunk anélkül, hogy lelőnénk a poént: ha valaki fel akar törni egy autót, mindenféle trükkös megoldás nélkül is könnyedén megteheti, ezért védekezzünk riasztóval, indításgátlóval, és ne hagyjunk semmit az autóban.