Olyan kényelmes, hogy sofőrös autóként államfőket és elnök vezérigazgatókat is fuvarozni lehessen vele, viszont közel olyan gyors és olyan hangulatot áraszt, mint egy orrmotoros Ferrari - így azért mégiscsak jobb vezetni, mint utazni benne. Hagyományosan ez a Quattroporte receptje, amely különleges, bár nem éppen olcsó alternatívát kínál a BWM 7-esnek, az Audi A8-nak és a többi luxuslimuzinnak. Bár a magyarországi hivatalos bemutatón megemlítették a Maserarti márka jövőre esedékes századik születésnapját, egy másik évfordulóról nem esett szó, holott éppen ötven éve került gyártásba a legelső Quattroporte (a név olaszul négyajtóst jelent).
Ma a hatodik generációnál járunk, ami több szempontból is mérföldkő a modellsorozat és a márka történetében: eltűnnek belőle a szívó benzinmotorok, opcióként megjelenik az összkerékhajtás, az év végétől pedig - micsoda szentségtörés - dízelként is elérhető lesz. Ezzel az eddiginél jóval szélesebb vevőkört lesz képes megszólítani, és ha már a változásoknál tartunk, érdemes szót ejteni a gyártás új helyszínéről, az utolsó csavarjáig újjáépített torinói egykori Bertone-üzemről is. Ide a maranellói Ferrari-gyárból érkeznek az állítólag teljes egészében Maserati-fejlesztésű benzinmotorok, a szigonyos márka főhadiszállásának számító Modenában pedig csak a kétajtós sportkocsik (GranCabrio, GranTurismo) összeszerelése marad.
A forgalmazás kezdetén a Quattroporte S lesz a belépőmodell, V6-os biturbó motorral, 410 lóerővel és 34 880 000 forintos árral. Csak ehhez lehet majd kérni a Q4 nevű új összkerékhajtást, amely jólnevelt sportautóhoz illően száraz úton alapesetben hátra irányítja a nyomaték zömét. Akinek ez kevés, két hengerrel megtoldva hazaviheti a Quattroporte GTS-t, tiszteletet parancsoló 530 lóerővel. Mivel a Maserati a tulajdonosok nagy örömére nem tartja magát a gyártók 250 km/h-s önkéntes szabályozásához, a csúcsmodell megfutja a 307 km/h-s végsebességet. A részben alumíniumkarosszériás limuzin tömege a V8-as csúcsmodell esetében 1,9 tonna, és bár a ZF-automata váltó bevezetésével elvetették a tranaxle-elrendezést (motor elöl, váltó hátul), a súlyelosztása így is idilli 50:50 százalék az első és hátsó kerekek között. Ennél a változatnál már büszke 47 263 000 forint szerepel az árcédulán, az extralistán pedig olyan tételek jelennek meg, mint a 15 hangszórós high-end audiorendszer és a fedélzeti wifi.
Aki sokallja ezt az összeget, annak jó hír lehet, hogy az év közepén a Maserati lefelé bővíti kínálatát a BMW 5-ös vetélytársának szánt Ghibli limuzinnal, a német szabadidő-autók életét pedig jövő évtől a márka első terepjárója, a Levante fogja megkeseríteni. Ezzel a modellpalettával igen ambiciózus terveket tűzött ki maga elé a cég: alig egy parlamenti választási ciklus leforgása alatt megtízszerezné eladásait, és 2015-re már elérné az ötvenezres értéket.
Tavaly komoly növekedés után 6307 darabnál állt meg a számláló, a főbb piacok rangsorának harmadik helyén, az Egyesül Államok és Kína után az egzotikus autókra egyre fogékonyabb Japán állt. Magyarországon idén körülbelül 40, középtávon pedig évi 50-70 darab eladásával számolnak a Wallis Budapest vadonatúj, 50 millió forintos beruházással épített szalonjában a Váci úton (a Warm Up Ferrari bemutatóterme a Szabadság térre költözött). Az elegáns vevőtérben 4-6 autót lehet egyszerre megcsodálni, a konfigurátorszettekben pedig élőben is lehet válogatni a felnik, bőrkárpitok és műszerfalbetétek között.