Tanulmányautóként a napokban mutatkozik be a Sanghaji Autókiállításon a Mercedes legkisebb terepjárója, de már most kiszivárogtak róla az első képek. Ezek alapján kemény kihívóra számíthat az Audi Q3 és a BMW X1, az új GLA ugyanis szemérmetlenül jól néz ki, bár a sorozatgyártás megkezdéséig azért még szelídítenek rajta. Biztosan kisebbeknek adják át helyüket például a 20 colos kerekek, és húzókaros kilincseket jelennek meg a süllyesztettek helyett, emellett a hűtőrács és a lökhárító is némileg átalakul. Mindenképp megmarad viszont a dinamikus alapforma a hosszú első és rövid hátsó túlnyúlással, amit még jobban kihangsúlyoz a szinte függőleges hűtőrácsban végződő orr és az A-osztályéhoz hasonlóan csapott far. Az új szabadidő-autón két hosszanti domborítás fut végig a motorháztetőn, és az oldalajtók hátrafelé összetartó domborításai is mozgalmassá teszi a lemezfelületeket.
Gordon Wagener, a cég dizájnfőnöke nem a levegőbe beszélt tehát, amikor legutóbbi interjúnkban fiatalos modellek offenzíváját ígérte, amelynek kézzelfogható eredménye az új A-osztály és két kecskeméti leszármazottja, a B-osztály és a CLA volt. Sajnos utóbbiakkal ellentétben nem Magyarországon, hanem a német Rastattban készül majd a GLA, amely stílusjegyei mellett műszaki alapjait is a Mercedes kompakt modelljeitől örökölte. Ennek megfelelően alapváltozatai elsőkerék-hajtásúak lesznek, de természetesen 4x4-es változatai is készülnek - ilyen hajtáslánc kerül például duplakuplungos váltóval kombinálva a 211 lóerős, benzines tanulmányautóba is. Később AMG-változat megjelenése is elképzelhető, ez a tudomány jelen állása szerint 360 lóerős teljesítményt jelentene. Ami a további paramétereket illeti, elég szűkszavú a gyártó, viszont már most nyilvánosak a külméretek (hosszúság 4,38, szélesség 1,98, magasság 1,58 méter), amelyekkel az új SUV a B-osztályt is lepipálja.
Tanulmányautó lévén a belső tér sem lehet mentes a csillogástól, különleges felületek, egyedi légbeömlők, illetve baseballkesztyűre hasonlító bőrök és varrások kápráztatják el a kínai autókiállítás közönségét. A GLA Concept négy különálló ülést kapott, de a szériaváltozat már valószínűleg ötüléses lesz, és legnagyobb durranás, a privát autósmozi-élmény is elmarad majd. Ezt egyébként a tetőbe épített lézerprojektorral valósították meg, amely különleges lehetőségek sorát tehetné lehetővé a jövőben, például a fedélzeti merevlemezen tárolt képeket vagy filmeket vetíthetne a kocsi előtti falra, természetesen csakis álló helyzetben. Még HD-kamerákat is beépítettek a kocsi tetejébe, ha valaki netán egy korzikai szerpentinbejárás emlékét szeretné felidézni a garázsában. Ezek persze aligha esélyesek sorozatgyártásra, a GLA viszont nagyon is - méghozzá már jövőre.