Szó se róla, a BMW nem vitte túlzásba az X5-ös átalakítását, hasonló jellegű módosítások egy félidős ráncfelvarrásnál szoktak történni. De ez most több egyszerű frissítésnél, a nagy SUV harmadik generációja mutatkozott be, az eddiginél is több luxussal és kényeztetéssel.
A BMW ugyan azt mondja, hogy az X5-ös alá vadonatúj padlólemez került, valószínűleg csak az előző generációét fejlesztették tovább. Erre utal a változatlan, 2933 mm-es tengelytávolság is. Az autó hosszúsága 29 millimétert nőtt (4886), 5 milliméterrel lett szélesebb (1938), magassága viszont 14 milliméterrel csökkent (1762). A karosszériával többet dolgoztak, ahol lehetett, könnyűsúlyú anyagokat használtak, így az új X5-ös akár 90 kilóval is könnyebb elődjénél.
Fontos újdonság, hogy a spórolós vevők kedvéért decembertől készül egy kizárólag hátsókerék-hajtású változat kétliteres dízellel, a 215 lóerős sDrive25d 5,7 literes átlagfogyasztást ígér. A duplaturbós motor összkerékhajtással sem fogyaszt sokkal többet, 5,9 litert kér 100 kilométerenként.
A háromliteres, hathengeres dízel 258 lóerőt tud duplaturbós (30d), és 381 lóerőt háromturbós (M50d) változatban, utóbbi esetben 740 Nm a csúcsnyomaték. A 4,4 literes, duplaturbós V8-as benzines 450 lóerővel jelenik meg a kínálatban. Később érkezik a háromliteres duplaturbós dízel 313 lóerős változata, és a háromliteres, hathengeres benzines turbó 306 lóerővel. Minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltó jár.
A belső tér a külsőhöz hasonlóan keveset változott, bár több a tárolórekesz, és a palackokat is könnyebb elhelyezni az ajtózsebekben. A hátsó ülés 40:20:40 arányban dönthető, az alaphelyzetben 650 literes csomagtartó 1870 lliterig bővíthető. A Luxury Line, X Line és M Sport alaphangulatokkal rendelhető X5-ös alapfelszerelése kibővült, de az árak még nem publikusak. Európában ősszel indul a forgalmazás.