Egyszerre három helyszínen, Londonban, Pekingben és New Yorkban tartotta első villanyautója, az i3-as világpremierjét a BMW. Sok meglepetés egyik városban sem érhetett senkit, mert korábban szabadalmi ábrák, sőt gyári fotók is kiszivárogtak az autóról.
A B oszlop nélküli utascella karbonszállal megerősített műanyagból készült, az ajtók ellentétes irányba nyílnak. Három felszereltségi szint, a Loft, Lodge és Suite lesz elérhető, az alapmodell klímával, bluetooth-kihangosítóval és 6,5 colos színes kijelzővel érkezik. Az automata klíma, a navigáció vagy az ülésfűtés már feláras extra.
Az i3-ast 170 lóerős, 250 Nm csúcsnyomatékú villanymotor hajtja, a lítium-ion akkumulátor 22 kWh-s. A hátsókerék-hajtású modell 7,2 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, végsebessége 150 km/óra. Egy feltöltéssel 130-160 kilométer tehető meg, a BMW felmérései szerint azonban ez bőven elég, mert a tipikus autós napi 64 kilométert tesz meg.
Az i3-as rendelhető félhibridként, a REX jelű változatba egy kéthengeres, kis benzinmotort is szerelnek. Ennek feladata kizárólag az akkumulátor töltöttségének egy bizonyos szinten tartása, de segítségével is csak körülbelül 300 kilométerre nő a hatótávolság. Az alapmodell átszámítva 10,5 millió forintba kerül Németországban, a kiegészítő benzinmotoros verzióért legkevesebb 12 millió forintot kell fizetni. A BMW szerint az i3-as üzemeltetési költségei - hároméves periódust figyelembe véve - 40 százalékkal alacsonyabbak, mint a 320d-é nyolcfokozatú automata váltóval.