Évek óta vizsgálja egy német szervezet (Verkehr - Unfall - Technik - Sachverständigengesellschaft mbH und Co KG), hogy mennyire megbízhatóak a rendőrségi sebességmérő berendezések, illetve az emberek, akik ezeket kezelik. A cég frissen publikált tanulmánya szerint nem nagyon.
2007 áprilisa és 2013 januárja között 14 783 olyan esetet néztek át, amely eljutott a bíróságig. Az esetek 56 százalékában (8278 mérés) a szakértők hiányosságokat vagy hibákat tártak fel, így azok nem bizonyultak érvényesnek.
A vizsgálatot végzők szerint a hibás méréseknek számtalan oka van: sokszor a berendezések eleve hibásan működnek, de ezt a kezelők nem ismerik fel, sőt sokszor csak megszokásból nyúlnak a gombokhoz, nem ismerve az összes eszköz helyes működtetését. A mérést végző rendőrök emellett sokszor hibásan állítják be a radarokat, sőt sokszor rossz irányba céloznak velük.
A vizsgált 14 783 ügy 44 százalékában volt minden rendben, nyolc százalékban merült fel bizonyított technikai hiba. Az esetek 25 százalékában hiányosak voltak a bizonyítékok, míg 23 százalékban egyéb jogos kifogások (a kezelők hiányos bizonyítványai, hiányzó figyelmeztető táblák stb.) merültek fel.