Jó, hogy hátul is melegít - Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4-teszt

Hyundai ix35 2.0 CRDi
Vágólapra másolva!
Frissítettnek hívják, de ránézésre pont ugyanolyan, mint az elődje. Az ix35-öst a gyári hátsó ülésfűtés emeli ki a kategóriából, a futóműve komfortos.
Vágólapra másolva!

Az autóiparban sokféle ráncfelvarrás van. Vannak azok, amelyeket generációváltással is össze lehet keverni, annyi mindenen változtatnak a mérnökök, és vannak azok, amelyek teljesen láthatatlanok. A Hyundai ix35 az utóbbi kategóriába tartozik - két napig rá sem jöttem, hogy a frissített modellel van dolgom. Mentségemre szóljon, hogy a LED-menetfényes fényszórókról kellett volna felismernem, amelyeket rutinosan szimpla felszereltségi tételnek tippeltem. Nem jól.

Ember legyen a talpán, aki megkülönbözteti a kifutó modelltől. Pont olyan, mint volt, de a fényszóró újdonság. Még több fotó a képekre kattintva! Fotó: Koncz Dávid

Aztán kiderült, hogy újdonság a tesztelt hajtáslánc is, a kétliteres, 136 lóerős dízelmotort korábban nem lehetett hatfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással rendelni. Most már lehet, és nem mondom, hogy ezzel tátongó űrt tömtek volna be a kínálatban, de biztos lesz, aki örülni fog neki.

Ez a hatos váltó kicsit lassú, mintha egyenesen Amerikából érkezett volna. Benyomott Eco gomb ide vagy oda, minden fokozatban magasan tartja a dízelmotor fordulatszámát, amely ettől az ideálisnál egy fokkal zajosabbnak tűnik. Pedig korábban vezettem már kézi váltóval is, és állítom, hogy egyébként nagyon kellemes darab.

Nem egy korszakalkotó forma, de nem is lóg ki a kategóriából. Utazóautósra hangolták, komótosan illik vele autózni Fotó: Koncz Dávid

A magasan tartott fordulatszám következménye, hogy még óvatos pedálkezeléssel, 80 százalékban kikapcsolt klímával sem sikerült a fogyasztást 9,7 liter alá vinni, ami nem kevés, sőt sok. Ugyanez a motor kézi váltóval minimum két literrel kevesebbet fogyaszt, ügyesebbeknél akár hárommal is. Persze, felfelé mozdítja az átlagot az összkerékhajtás is, valamit valamiért alapon.

Ahogy kívül, belül is ugyanazt hozza az ix35, mint eddig. Nem kimagasló, de elfogadható minőségűek a műanyagok, az igazán modern hatáshoz egy színes képernyős navigáció nagyon kellene bele. Szinte már retrós a műszerek kék háttérvilágítása - biztosan velem van a baj, de rendszeresen megfájdult tőle a fejem. Jó játék az i30-ból átvett állítható erősségű kormányzás, csak ebben a kategóriában nincs rá szükség, a Sport állás kicsit sem illik az autóhoz.

Egyszerű, funkcionális az utastér, egy színes képernyős navigáció kellene bele. A kék háttérvilágítás nem a legjobb választás Fotó: Koncz Dávid

Elöl-hátul hatalmas a hely, az üléspozíció magas. A hátsó sor gyári ülésfűtését minden autóban kötelezővé tenném, önmagában ezért megéri ix35-öst venni. Csodálatos dolog tud lenni egy hideg őszi reggelen, amikor olyan rossz kedvem van, hogy az asszonyt ültetem a kormány mögé. A futómű hangolása inkább komfortos, mint sportos, kényelmes utazóautónak, nem pedig kanyarfaló szörnyetegnek szánták az ix35-öst. Kanyarban így sem billen nagyot, a kátyúkat pedig remekül bírja, ezért meg semmi nem számít igazán nagy árnak.

A csomagtartó papíron 591 literes, ami remekül hangzik, csak ebből legalább ötvenet (vagy százat, nem jó a szemmértékem) elvisz az alsó rekeszben pihenő teljes méretű pótkerék. Emiatt a rakodóperem is kicsit magasan van, de még bőven vállalható kompromisszumot jelent.

Kézi váltóval sokkal kellemesebb a kétliteres dízel, az automata lassú, nehézkes és magasan tartja a fordulatszámot Fotó: Koncz Dávid

A tesztautó ára az összkerékhajtás, az automata váltó és a Premium csomag miatt 9,3 millió forint, ennyiért pedig kevesen vesznek Magyarországon Hyundai-t, még öt év (kilométer-korlátozás nélküli) garanciával is. A kétliteres dízel amúgy 6,69 millió forinttól indui, és ennyiért sokkal jobb vétel - az ix35-ösnek nem feltétlenül kell ez a sok sallang.

Műszaki adatok - Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Motor, erőátvitel, fékek. Hengerűrtartalom: 1995 cm³. Hengerek/szelepek száma: 4/16. Teljesítmény: 100 kW (136 LE)/4000. Nyomaték: 373 Nm/2000-2500. Sebességváltó: hatfokozatú automata. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/tárcsa.
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 4410/1820/1660 mm. Tengelytáv: 2640 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1591/1592 mm. Tömeg: 1601 kg. Terhelhetőség: 539 kg. Csomagtartó térfogata: 591-1436 l. Üzemanyagtartály térfogata: 58 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/óra): 12,1 mp. Végsebesség: 182 km/óra. Gyári átlagfogyasztás: 6,8 liter/100 km. Szén-dioxid-kibocsátás: 179 g/km. Tesztfogyasztás: 9,7 liter/100 km.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!