A 650S valójában nem lesz teljesen új modell, műszakilag a 2010-ben bemutatott MP4-12C-n alapul majd, de teljesen áttervezik a karosszériáját a P1 stílusában, hogy több egyénisége legyen.
A 650-es szám a névben a lóerők számára utal, ami azt jelenti, hogy az azonos alapok ellenére a kocsi 26 lóerővel lesz erősebb az MP4-12C-nél. A 3,8 literes V8-as turbómotorból nem nehéz több lóerőt kicsalogatni, mert a P1-ben – igaz, jelentősen módosított hardverrel – 737 lóerőt ad le.
A nagyobb teljesítmény miatt szinte biztos, hogy a 650S jobban gyorsul majd, mint a százas sprintet 3,2 másodperc alatt teljesítő MP4-12C, és a végsebessége is több lesz, mint 327 km/h.
A pletykák szerint a 650S után nem sokkal, még 2014-ben az MP4-12C utódja is bemutatkozik, amelynek az lesz a feladata, hogy a tavaly ősszel leleplezett, 605 lóerős Ferrari 458 Speciale-től csábítson el vevőket.
Hamarosan tehát háromtagúra bővül a wokingi cég utcai palettája, de ez csak a kezdet: már dolgoznak a Porsche 911 ellenfelének szánt P13-ason, és egy olyan szupersportkocsin (P15) is, ami a 650S és a P1 közötti űrt töltené be.