A Volkswagen nagyon ügyelt rá, hogy az elektromos Golf ne legyen drágább a pár hónapja bevezetett, szintén elektromos BMW i3-asnál, a 34900 eurós alapár 50 euróval kevesebb, mint a vetélytársé.
A villany-Golfot egy 85 kilowattos, azaz 115 lóerős motor hajtja, melynek nyomatéka állandó 270 Nm. Az autó 10, 4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, de a 60 km/h eléréséhez csak 4,2 másodpercre van szüksége. Vezetési stílustól függően 130-190 kilométert tud megtenni egy töltéssel, a 24,2 kilowattórás akkumulátorra a gyár 8 év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal.
A Volkswagen szerint a német villamosenergia-árakkal számolva 100 kilométer 3,28 euróba, azaz átszámítva 1013 forintba kerül majd a német tulajdonosoknak, mivel a kocsi fogyasztása 12,7 kilowattóra ekkora távon. Ha a magyar villamosenergia-árakkal számolunk, ez az összeg a felére, 507 forintra csökkenne. A gyár szerint az e-Golf 15 százalékkal takarékosabb, mint a legjobb, hasonló méretű, acélból készült vetélytárs. Ezzel valószínűleg az olcsóbb Nissan Leafre céloztak, a BMW i3 karosszériáját ugyanis szénszálas anyagból sütik.
Bár magas az ára, a e-Golf felszereltsége valamennyire ellensúlyozza ezt, hiszen a fűtött szélvédő, a navigációs rendszer, a Volkswagen első full-LED fényszórója, az automata klímaberendezés, az egyedi tervezésű, jó légellenállású alufelnik, és az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok is a szériafelszereltséghez tartoznak. Kívülről a kereken kívül a C-alakú LED-es nappali fényről és a kipufogócső hiányáról lehet felismerni az elektromos Golfokat.