Az új Renault Trafic és Opel Vivaro sokat fejlődött a dizájn terén, a merészebb formájú fényszórókról könnyű megkülönböztetni őket a régi változatoktól. Kívülről csak minimálisan tér el egymásról a két típus. Laposabb szögben áll a szélvédő, mint korábban, ami javítja a légellenállást.
A haszonjárművek közel 22 centiméterrel lettek hosszabbak elődeiknél. Két különböző hosszúsággal (5,0 és 5,4 méter), kétféle magassággal és sokféle felépítménnyel – akár üvegezett személyszállítóként is – jelennek meg nyártól a piacon, összeses 270 féle változatban.
Csak az új 1,6 literes dízelmotorral is kapható lesz a nagy haszonjármű, a motor szoros rokonságban áll a nemrég bejelentett R9M kódnevű, dupla turbós, 160 lóerős személyautó-erőforrással. Egy és két turbóval is bekerül a haszonjárművekbe kis négyhengeres, előbbi 90 és 115, utóbbi 120 és 140 lóerős változatban létezik. Még a legerősebb sem fogyaszt többet 6 liternél a gyári adatok szerint, ami közel egy literes fogyasztáscsökkenést jelent a régi motorokhoz képest. Sajnos a nyomatékadatok egyelőre titkosak.
A Vivaro a Vauxhall lutoni, a Trafic a Renault sandeuville-i gyárában készül, utóbbit 230 millió eurós beruházással tettek nemrég korszerűbbé.