Még azoknak is érdemes beruházniuk legalább egy tavaszi autómosásba, akik szigorúan használati tárgyként tekintenek autójukra, és elvétve fordítanak időt a takarításra. Bár ezen a télen nem volt kiadós hó, az utakat mindenütt síkosságmentesítették. Só helyett csak a járdákon kötelező a bazaltőrlemény használata, az utakon viszont nem, márpedig ez az üregekben lerakódva elősegíti a rozsdásodást – a tél utáni első tisztítást mindenképpen érdemes tehát alvázmosással kezdeni. Aki már túl van rajta, többféle megoldást választhat. Úgy jövünk ki a legolcsóbban (pár száz forintból), ha saját kezűleg, gőzborotvával mossuk le az autót, erre egyre több benzinkútnál van lehetőség. Fontos, hogy ne tartsuk túl közel az erős vízsugarat a karosszériához, mert megsértheti a fényezést, rosszabb esetben a színre fényezett lökhárítóról is leválhat a festékréteg. Bár a programok között foltmentes öblítés is szerepel, gyakran megmaradnak a csúf vízcseppek a száradás után, ezért érdemes puha ronggyal, vagy akár a klasszikus szarvasbőrrel áttörölgetni a karosszériát.
Kényelmesebb és alaposabb módja a tisztításnak a gépi mosó, ez esetben mindig le kell szerelni vagy betolni az antennát, és a tetőcsomagtartót sem szabad fennhagyni. Már 7-800 forinttól elérhetők a legolcsóbb programok, de nagyobb szennyeződésnél nem érdemes megspórolni az aktív habos tisztítást, és a forró viaszos ápolás is visszaadja a karosszéria csillogását. Nem célszerű azonban rendszeresen gépi mosóba járni, mert a kefék idővel összekarcolják a fényezést. Bármilyen mosást választunk is, utána hasznos kinyitni az összes ajtót, plusz a motorháztetőt, és egy ronggyal letörölni a szegletekben, illetve gumikéderekben megállt vizet.
Alig drágább, de sokkal legkíméletesebb módja a tavaszi nagytakarításnak a kézi mosás, ami már átlagosan 1200-1400 forinttól elérhető, sőt, néhol akár három számjegyű összeggel is találkozhatunk. Általában feláras szolgáltatás a vegyszeres előmosás (5-700 forint), a viaszos kezelés (4-500 forint), a külső műanyagápolás (5-600 forint), a felnitisztítás és a gumiápolás (6-600 forint), de 1500-2000 forintért motortisztítást is lehet kérni, de ezt azért kétszer is érdemes átgondolni. A kis vízfelszanálás miatt környezetbarát megoldás a gőzös nagytakarítás, ez belső takarítással együtt a Natur Car Washnál például 1200 forintból megcsináltatható, de a szolgáltatások köre itt is széles körű, többek közt bogár-, gyanta- vagy kátrányoldást is tartalmaz. Más cégek házhoz kiszállással is vállalnak mosást gőzzel (2-4 liter víz/autó) vagy száraz technológiával, ami vegyszeres-kendős tisztítást jelent. A felhasznált szereket megvásárolva a garázsban vagy a parkolóban magunk is elvégezhetjük a víztelen takarítást, ez a Freedom Car Wash szerint egy átlagos méretű és szennyezettségű autónál 310 forintból kijön.
Egyre több cég ajánl mosás utánra nanotechnológiás bevonatot, akár a teljes autóra, akár egyes elemeire. Ez a szélvédőre felhordva (5000 forinttól) vízlepergető hatású, az ígéretek szerint 80 km/h felett feleslegessé teszi az ablaktörlő használatát, és könnyebb eltávolítani róla a bogarakat. A karosszérián (35-60 ezer forint) akár többéves védelmet is nyújthat a bevonat az UV-sugarak fakító hatása, a korrózió, a karcok és a maró anyagok (például madárürülék) ellen, a kerekeken pedig megakadályozza a fékpor beégését. Még az utastérben is alkalmazzák a nanotechnológiás védelmet, amely védi a kárpitot a foltoktól.
A megfáradt fényezés felfrissítésére és védelmére jó megoldás a vakszolás, ilyen szolgáltatást már 1200 forinttól kínálnak, míg az alapos gépi eljárásért 6500 forintot kérnek. Ezt a műveletet házilag elvégezni sem nagy ördöngösség, a legismertebb, Turtle Wax márkájú viaszos ápolószerből metálfényezésű autóhoz 1200 forintba kerül egy flakon. Bonyolultabb és a foltképződés miatt veszélyesebb művelet a polírozás, ami lényegében a legfelső lakkréteg eltávolítását jelenti, és csodát tud tenni a karcos vagy matt (a piros szín különösen hajlamos erre) fényezéssel.
Több cég az UV sugárzás miatt bemattult műanyag fényszóróburát is kezelésbe tudja venni, átlagosan 10 000 forint/pár áron. Egy teljes karosszéria gépi polírozása átlagosan 10-18 ezer forintba kerül, karceltávolítástól és a korrekciós munkáktól függően. Aki igazán szeretne vigyázni a fényezésre, az egész autóját bevonathatja átlátszó (vagy akár színes) fóliával, a budapesti taxik tömeges sárgítása óta viszonylag kedvező, 120-150 ezer forintos áron. Aki nem akar ennyit költeni, választhat a kőfelverődéstől védő fóliát a motorháztetőre 25-35 ezer forintért.
Hiába ragyog a karosszéria, a koszos, ápolatlan utastér megöli a tisztaságélményt. A takarítás legegyszerűbb és legolcsóbb módja a gépi porszívózás, ez – a szőnyegek kirázása után – néhány 50 vagy 100 forintos érmével megoldható. Ennyivel azonban még nincs letudva a feladat, bizonyos időközönként a poros műanyagok megtisztítására is gondolni kell. Sokan a szilikonra esküsznek, de ezt érdemes inkább az abroncsokra és a gumikéderekre tartogatni (lassítja az elöregedést), a beltérre inkább matt műanyagápoló folyadékot vagy sprayt fújjunk, hogy kevésbé legyen csillogó és zsíros tapintású. Ebből a Prevent márkájú 1000-1200 forintba kerül, de egyre több áruházban és benzinkúton kapható illatosított műszerfalápoló kendő is (800 Ft).
Aki nem akar maga pepecselni, a kézi mosókban kérhet teljes belső takarítást is, 1300-1500 forint körüli ártól, amit műszerfalápolással, szellőzőrendszer-tisztítással és a főleg cigarettafüstös autóban hasznos szagsemlegesítéssel is ki lehet egészíteni. Általában spórolhatunk azzal, ha teljes külső-belső takarítást rendelünk, de a kárpitok tisztítása rendszerint csak az autó eladásakor jut az emberek eszébe. Pedig a szövetek vegyszeres rendberakása és a foltok eltávolítása is kijön 3000 forintból, és saját kezűleg, akár háztartási praktikákkal elvégezni sem nehéz feladat. Különös figyelmet kell fordítani a bőrkárpit ápolására, annál is inkább, mert sokkal nagyobb környezeti hatásoknak van kitéve, mint az otthoni kanapé, és pár évesen már berepedezhet. Érdekes szolgáltatás a gőzös autóbelső-takarítás, ami nem hagy foltot, és elpusztítja a baktériumokat.
Néhány praktikával meg lehet előzni, hogy elhasználódjon az autó beltere, ezek közül az egyik legegyszerűbb, ha a szélvédő mögé árnyékoló teszünk, a parkolás idejére. Ez nemcsak a hőségtől véd, de a műanyagok berepedését is késlelteti, ugyanilyen haszna van az oldalsó és hátsó üvegek lefóliázásának is (13–25 000 forint). Bár a kormányvédők kimentek a divatból, a karima kifényesedésére pár száz forintért orvosságot nyújtanak. Kellemesebb tapintású és elegánsabb az utólagos bőrözés, amit 12–18 ezer forint körüli áron meg tudnak csinálni a profi autókárpitosok. Ha elkopik a váltógomb vagy -szoknya, már 4-5000 forint körül megoldható a csere.
Megkönnyíti az autó takarítását és későbbi eladását, ha üléshuzatot használunk, amit az áruházakban használható minőségben 9-10 ezer forinttól be lehet szerezni. Elegánsabbak és tartósabbak a méretre szabott védőhuzatok, amelyek a Car Carpit 2000-nél ötüléses autóhoz 43 500 forinttól kaphatók. Ugyanilyen logika érvényes a szőnyegekre is, vagyis az univerzális típusoknál jobbak és biztonságosabbak a méretre szabott kivitelek, amelyek ugyanennél a cégnél az otthonosabb szövet kivitelben 6500, a télen praktikusabb gumiként pedig 7500 forinttól kaphatók. A típusspecifikus csomagtértálcák ára 9500 forinttól indul, ezeket egyszerűen le lehet mosni, ha netán kiborul valami útközben. A legfontosabb döntést ugyanakkor már az autóvásárlásnál meg kell hozni a kárpitszín kiválasztásával – kisgyerekes családokban kétszer is meg kell gondolni a bézs vagy világosszürke színt.