A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1

Opelekkel Yvette ellen

Opel Családi Nap a Hungaroringen
Vágólapra másolva!
A szombati családi rendezvényt megelőző sajtónapon kipróbáltuk, hogy milyen a legerősebb, 300 lóerő körüli Opelekkel felmerészkedni a Hungaroringre - szakadó esőben.
Vágólapra másolva!
A felvezető autóban Rácz István autóversenyző ült Fotó: Gulyás Péter

Az Opel Magyarország most szombaton, május 17-én ismét Családi Napot rendez a Hungaroringen. Ebből az alkalomból összetrombitálták a hazai sajtót, hogy elmondják nekik a részleteket, mellesleg pedig lehetőséget adjanak nekik egy kis élményautózásra az OPC modellekkel a versenypályán. Az időjárás nem fogadta a kegyébe a sajtónap résztvevőit, ugyanis pont csütörtökön döntött úgy az Yvette nevű ciklon, hogy nagyjából egy hónapnyi csapadékot pár óra alatt bocsát a magyar anyaföld rendelkezésére izmos széllökések kíséretében. Ilyen körülmények között szinte csoda, hogy felengedtek minket a pályára az új, 200 lóerős szentgotthárdi motorral hajtott Astra GTC-vel, a 280 lóerős Astra OPC-vel, és a 325 lóerős Insignia OPC-vel.

Az első autóosztásnál a hosszú sor legutolsó darabja jutott csak nekem, ami egy szürke, háromajtós, nem-OPC Astra volt az új, 1,6-os, benzines turbómotorral. Nem aggódtam, mert tudtam, hogy később lesz lehetőség az autócserére, meg aztán azt is sejtettem, hogy a 200 lóerőt sem tudjuk majd kiautózni ilyen körülmények között. Az új motor így sem okozott csalódást, szépen vette a gázt és erősen húzott, az autó többi része viszont érezhetően nem a pályára lett kitalálva: az ülések túl puhák voltak és alig tartottak kanyarban, a kormányt még sport állásban is túl könnyű volt tekerni, kikapcsolt kipörgésgátlóval az ívbelső kerekek menthetetlenül elpörögtek a kanyarokból történő kigyorsításoknál.

A leggyengébb autó is 200 lóerős volt Fotó: Gulyás Péter

Pár körrel és egy autócserével később azonban már az OPC Astrában találtam magam, ami az összes fenti problémát kijavította: ebben már Recaro kagylóülések szorítottak, a kigyorsításokat önzáró differenciálmű segítette, és a plusz 80 lóerő is jól jött a célegyenesben. Külön öröm volt, hogy padlógáznál összetéveszthetetlen hangon szólt a kipufogója, és, hogy a Brembo fékrendszere is érezhetően fel volt készítve a pályázásra. Persze azért óvatosan kellett menni ezzel is, a kanyarok, a vízátfolyások és a terhelésváltások mind-mind lehetőséget adtak megpördülésre, ezért a menetstabilizálót végül bekapcsolva hagytam. Rácz István többszörös gyorsasági magyar bajnok vezette előttünk a felvezető autót, aki az eső ellenére olykor elég szép tempót diktált. Alkalmunk volt átélni a konvojban, hogy milyen érzés vízfüggönyben haladni, amikor alig látni valamit a legerősebb fokozatban rángatózó ablaktörlővel is.

Laikusként azt hihetné az ember, hogy a legnagyobb élményt a 325 lóerős, fejlett összkerékhajtással rendelékező, hátul sperrdiffis Insignia OPC jelentette, de ez hatalmas tévedés. Ez a kocsi egyszerűen túl nagy és nehéz a Hungaroringre, sokkal inkább való autópályára, ahol a remek üléseivel, erős motorjával és alacsony légellenállásával igazán brillírozni tud. Viszont a versenypályán a lassú automataváltó levett az élményből, az 55 lóerő pluszt teljesen eltűntette a nagyobb tömeg és a komplex hajtáslánc, a V6-os motorhangból szinte semmit sem hallottam, és a fékpedál is puhának érződött a kisebb OPC-hez képest. Persze azért ez is nagyot lépett a célegyenesben, de a nagy tömeg és a jó zajcsillapítás miatt ebből kevesebbet lehetett érezni, mint az Astrában.

Egy izgalmas tanulmánnyal is készült az Opel, elhozták az új Monzát Forrás: Opel

Az élményautózás után következett az Opel Családi Napját beharangozó sajtótájékoztató, ahol megtudtuk, hogy ez már a negyedik ilyen esemény lesz május 17-én, tehát most szombaton. Az első apropója 2011-ben az Opel Magyarország 20. születésnapja volt, idén viszont a márka jövője, illetve az ezt megtestesítő Monza lesz a középpontban, a tanulmányautót most láthatja először a magyar közönség. Az Opel jövőbeni formanyelvét előre vetítő működő koncepcióautó a tavalyi Frankfurti Autószalonra készült, és még sosem hagyta el Németországot.

A 4,69 méter hosszú, négyüléses Monza különlegességei a hátsó kerékívek felé elkeskenyedő küszöbök, aminek mintájaként a karcsú derekú agár szolgált. A kupés sziluett és a mindössze 1,31 méteres magasság ellenére is tágas az utas- és a csomagtér is. úgy sikerült elérni, hogy a teljes vezetőhelyet jó 15 centivel lejjebb helyezték el a szokásosnál, a Monzában ezért alig a talaj felett kell ülni, mint egy sportkocsiban.
A régi, 1977-ben bemutatott Monzához hasonlóan az új is kétajtós, de másképp: a jókora szárnyas ajtók két normál ajtót tesznek ki, ezért a B-oszlopot is elhagyták. De nem is a külső, hanem a belső tér a tanulmányautó legfőbb különlegessége: a műszerfalon az egyik oldali ajtótól a túlsóig nyúlik a vetítőfelület, amelyet testre szabhat testre a tulajdonos. Az információk mellett mutatós dekorációs elemek is megjelennek a 18 fénydiódás vetítő segítségével létrehozott multifunkciós óriásképernyőn. Az Opel tervezői a rendezvényközvetítésben, például az angol királynő koronázási jubileumán is sikeres módszert ültették át az autóiparra. Mind a tájékoztató monitor, mind a háttér szabadon konfigurálható; kezelésére hangvezérléssel és a kormánykerék gombjaival van lehetőség.
A Hungaroringen kiállított kocsiban hatótávnövelővel ellátott elektromos hajtás van, ami az Ampera technikájának továbbfejlesztése. Áramfejlesztőként a Szentgotthárdi gyártású háromhengeres, egyliteres turbómotor szolgál, amelyet földgázüzemre állítottak át.

Az Opel Családi Nap egyik idei újdonsága a Segítő Vásár, amelyben a fogyatékkal élő emberek közreműködésével készített magyar termékeket és szolgáltatásokat lehet megvásárolni. Hagyományos programokból sem lesz hiány, a Gold tribün mögött ismét megnyílik a közszolgálati park, ahol rendőrautó, tűzoltó, mentő és más különleges járművek tartanak bemutatókat. A Hungaroring aszfaltján a nyitóköröket a kerékpárosok teszik meg, de aztán az Opel általunk is kipróbált sportos modelljei, az Insignia OPC és az Astra OPC róják majd a köröket, de a Magyar Opel Tulajdonosok Klubja szervezésében gyorsulási verseny is lesz a célegyenesben. Egy komplett sivatagi tábort épít fel az Opel tereprali csapata annak a tiszteletére, hogy a Szalay-Bunkoczi páros tíz éve vágott neki először Opellel a sivatagnak. A nap folyamán autóztatásokat lehet nyerni a pályára, ahol profi pilóták, versenyzők és olimpikonok lesznek a sofőrök.

Szalay Balázsék a versenyzőlegenda Jean-Louis Schlessert (jobb szél) is elhívták, aki elmondta, hogy szerinte a magyaroknak komoly esélye lesz nyerni a 2015-ös Africa Race-en Fotó: Gulyás Péter

Emellett idén is lehetőséget kapnak az Opel tulajdonosok, hogy bemutathassák saját autóikat, majd a nap végén együtt felvonulhassanak a versenypályán. Szakmai zsűri és a közönség szavazati alapján dől el, kinek az autóját tekinthetik meg a látogatók a tulajdonosi Autók számára biztosított külön parkolóban a Hungaroringen. Lesz egy másik évfordulós is az Opel Napon: az este 8 órakor a 25 éves Tankcsapda ad koncertet a 13-as kanyarban – hasonlóan az elmúlt évekhez.

Az ingyenes Opel Családi Napra ezen az oldalon lehet regisztrálni, a sikeres bejelentkezés után azonnal kinyomtatható a belépő, amit a Hungaroringen válthatnak be karszalagra. Természetesen azokat sem küldik haza, akik kinyomtatott belépő nélkül érkeznek, mivel helyszíni regisztrációra is lesz lehetőség. Tavaly 37 ezren látogattak ki, idén most már 32 ezer fölött van a regisztráció, ami – tudva, hogy mindig az utolsó napokban regisztrálnak a legtöbben – rekord részvételt sejtet.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!