Megjelenése óta mindenki tisztában van vele, hogy a klíma használata befolyásolja az autók fogyasztását, legyen az benzines, dízel vagy éppen hibrid. Talán az elektromos autókban a leglátványosabb a hatás, az AC gomb benyomására akár több tíz kilométerrel csökkenhet az akkumulátor lemerüléséig megtehető távolság. Nem véletlen, hogy a villanyautókban kevesebb energiát igénylő rendszerekkel próbálják kiváltani a klíma funkcióit.
Az Emissions Analytics nevű szervezet egy kutatásban arra volt kíváncsi, hogy az elterjedt hajtásláncok közül melyiket terheli meg legjobban a klímázás. A Los Angeles-i cég szerint a legjobban a hibridek fogyasztása ugrik meg a klímától, átlagosan 6,1 százalékkal, míg a dízeleké 4,6, a benzineseké 3,8 százalékkal nő.
Városon belül a hibridek fogyasztása majdnem tíz százalékkal nő légkondival, az autópályás plusz ugyanakkor mindössze 2,8 százalék. Használati módtól függetlenül a benzines autók fogyasztása nő a legkisebb mértékben a klímától, a dízelek minden esetben a középutat jelentették.