A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
3
Ezüstérem
3
Bronzérem
3
HUNMárton Viviana
09:33TekvondoRuth Gbagbi-Viviana Marton
HUNMagyarország
10:40Kajak-kenuKenu 500m-páros elődöntő 2
HUNMagyarország
10:50Kajak-kenuKajak 500m-páros elődöntő 1
HUNMagyarország
11:00Kajak-kenuKajak 500m-páros elődöntő 2
HUNMagyarország | Magyarország
11:10Kajak-kenuKajak 500m-páros elődöntő 1
HUNLigeti Dániel
11:40BirkózásDaniel Ligeti-Ashton Mutuwa
HUNMagyarország
19:35VízilabdaGyőztes QF 3-Győztes QF 4
NyílNyíl

Az EU-nak elege van a kamu fogyasztási adatokból

fogyasztás, fogyasztásmérés, adac, trükköző autógyárak
Vágólapra másolva!
Új fogyasztási tesztet vezetnek be az Európai Unió illetékesei. A cél, hogy az autók adatlapján szereplő fogyasztási értékek közelebb kerüljenek a valós adatokhoz.
Vágólapra másolva!

Az Európai Unióban elkezdődött egy jogszabálytervezet kidolgozása, amely leszámolna végre a valóságtól elrugaszkodott autós fogyasztási adatokkal. Ellentétben a jelenlegi gyakorlattal, az új szabályok közutakon, valós körülmények között elvégzett fogyasztási teszteket írnának elő laboratóriumi vizsgálatok helyett.

A fogyasztásmérés jelenlegi szabályozása legfeljebb a különböző modellek fogyasztásának összehasonlítására jó, de még arra sem igazán: az egyes modellek fogyasztása közötti, laboratóriumi körülmények között mért különbségek ugyanis nagyobbak, de akár kisebbek is lehetnek a hétköznapokban.

Forrás: ADAC

Az Európai Bizottság tavalyi tanulmánya szerint az autógyártók mindent megtesznek a fogyasztási adatok kozmetikázása érdekében. Mivel semmi nem tiltja, gondolkodás nélkül leragasztják például az ajtóréseket, vagy éppen olyan sima felületen tesztelik az autókat, amely a valóságban elképzelhetetlen. Ebben a cikkben írtunk bővebben a különböző, előszeretettel alkalmazott trükkökről.

Az Európai Uniónak régi vesszőparipája a szén-dioxid-kibocsátás, így a jelentés is főleg ennek vizsgálatára koncentrált. Az adatok szerint a katalógusokban szereplő szén-dioxid-kibocsátási adatok átlagosan 11 százalékkal alacsonyabbak a valós értékeknél. Szeptember elsejétől egyébként szigorítják a mérési előírásokat, de az új szabályok (amelyek várhatóan az év végére állnak össze egységes javaslattá) sokkal messzebbre mennének.

A Bizottság szerint a nitrogén-oxid-kibocsátást, amely többek között tüdőbetegségekért és emberek ezreinek korai halálozásáért felelős, a szén-dioxidnál sokkal nagyobb mértékben "mérik félre" a gyártók. Becslések szerint valós körülmények között az autók nagyjából ötször annyi nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint amennyit a gyártók megadnak. A terveket emiatt nem lesz könnyű lenyomni a várhatóan az utolsó pillanatig tiltakozó autógyártók torkán.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!