Kínos leleplező cikket publikált a Financial Times, értesülései szerint nemrég egy titkos reklámkampány erejéig összeállt a Google és a Meta. A közvetítőként működött Spark Foundry reklámcég közbenjárásával egy „megoldjuk okosban” típusú üzlet született a felek között, amelynek keretében február és április között az Instagramról szóló hirdetéseket láttak célzottan a YouTube fiatalkorú, kanadai nézői.
Ez nem volt helyénvaló, a Google hirdetési szabályzata ugyanis 2021 óta tiltja, hogy a 18 éven aluliak számára nem, kor, továbbá érdeklődési terület alapján célzott reklámokat jelenítsenek meg a hirdetők. A felek közti informális együttműködés a Meta részéről etikátlan volt, míg a Google az ügyben érintett illetékesei segítettek műszakilag kikerülni a cég saját szabályzatát.
A kanadai együttműködés állítólag csak a teszt volt, májusban az USA fiataljait is elkezdték célozni az instagramos reklámokkal, később pedig globálisan ki szerették volna terjeszteni a szabálysértő kampányt.
A hirdetési kampány már nem fut, a Google pedig a mostani leleplezés hatására belső vizsgálatot indított az ügyben. „Tiltjuk a személyre szabott hirdetések megjelenítését a 18 éven aluliak számára, és pont” – magyarázta a Google szóvivője, ami alapján nem lenne meglepő, ha egyesekkel szemben munkáltatói intézkedések lennének kilátásban.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!