Renault 4, Citroen Kacsa, Fiat 500, Nissan Sunny, Peugeot 206 – ezek a megfizethető, a maguk korában elterjedt népautók szinonimái, mégis lemaradtak a bestsellerek történelmi toplistájáról, sőt: még a tízmilliós álomhatárt sem érték el, ami a 18. helyezéshez szükséges lenne. A rekorddöntéshez ugyanis nem elegendő az olyan tulajdonságok, mint a bájos dizájn, a jó ár-érték arány, a praktikum, a megbízhatóság és a takarékosság együttese (vagy legalább ezek közül néhányban kiemelkedő teljesítmény), kell valami plusz ahhoz, hogy vevők sokaságát lehessen felmutatni.
Az egyik ilyen lehetőség a hosszú gyártási ciklus: a Bogár bemutatása és búcsúja között 65 év telt el, igaz, pár évre félbeszakította karrierjét a második világháború, a végén pedig már csak Dél-Amerikában ontották a gyártósorok. Ilyen hosszú modellciklusra ma már nincs példa, sőt, néhány ősterepjáró vagy fejlődő országbeli típus kivételével az évtizedes távlatok is megszűntek – átlagosan hatévente minden autó átadja a stafétát utódjának. A kérdés csak az, hogy bizonyos időközönként átkeresztelik-e, mert ha nem, mint listánk nyolc résztvevőjénél is történt, akkor több generáció együttes értéke adódik össze.
Joggal kérdezhetik persze, hogy mi közös van a Honda Accord hátsókerék-hajtású első és közel fél tonnával nehezebb nyolcadik generációja között, és a válasz egyszerű: a név. Erre lett volna lehetősége például a Fordnak is, ha nem változott volna a Taunus Sierrává, majd Mondeóvá. Rekorddöntés szempontjából az átkeresztelési hullám nagy vesztese a Zsiguli (illetve Lada) volt, hiszen a 2101-estől a 2107-esig a műszakilag azonos alapokra épülő típusokból összesen 17,6 milliót gyártott, amivel lett volna helye a bestsellerek között. De lássuk a sorrendet a 24/7 Wall Street aktualizált felmérése alapján!
10. Chevrolet Impala (1957 óta)
9. Ford T-modell (1908–1927)
8. Volkswagen Passat (1973 óta)
7. Honda Accord (1976 óta)
6. Honda Civic (1972 óta)
5. Ford Escort (1968–2000)
4. Volkswagen Bogár (1938–2003)
3. Volkswagen Golf (1974 óta)
2. Ford F-széria (1948 óta)
1. Toyota Corolla (1966 óta)
Míg a valaha eladott legnagyobb számú autók versenyében magabiztosan vezet a Toyota Corolla, addig az éves eladásokban át kellett adnia az első helyet a Ford Focusnak az LMC Automotive piackutató adatai szerint. Ebben a bojkottba fulladt japán–kínai kereskedelmi vita mellett sok más tényező is közrejátszott, részben az is, hogy kisebb lett a modellcsalád: a Verso jó ideje már önálló néven fut, a ferdehátúakat és a kombikat pedig már Auris néven forgalmazzák Európában.
Hasonló logika szerint, önálló típusként harmadik helyezett a Volkswagen Jetta, de ha összeadnánk a Golf eredményeivel, ez lenne a világ legkedveltebb modellcsaládja. Meglepetés az EU-ból éppen kivonuló Chevrolet Cruze ötödik helyezése, a Honda CR-V pedig egyetlen SUV-ként jutott be a top10-be.