Míg a kisebb tárgyakat és leveleket hagyományos bringával, hátizsákban kézbesítik a futárok, addig a terjedelmes küldeményekhez autó kell – vagy teherszállító kerékpár. Az elsőt négy éve vásárolta meg a Hajtás Pajtás, azóta pedig újabbak követték, és már évente 30 tonna terhet szállítanak velük, csökkentve a kocsik okozta torlódást és környezetszennyezést.
Buda dombos részeire és a külső kerületekbe eddig nem tudtak igazán rövid idő alatt kitekerni az akár 150 kiló rakományt cipelő biciklisek, de fordulhat a kocka: a futárcégnél megkezdték a különböző elektromos teherszállító kerékpárok tesztjét, és nemsokára flottába állnak az első példányok. A több mint 2000 eurós bringák beszerzését az európai uniós Cyclelogistics Ahead projekt is támogatja, és a Budai Várban pedig sajtótájékoztatón mutatták be a high-tech kétkekerűeket. Az első tapasztalatokat és a további felhasználási lehetőségeket a videóra kattintva ismerhetik meg.