Ami a Hyundai i20-assal történt, csak egy újabb bizonyíték arra, hogy a grafikáknak nem sok közük van egy új modell végleges formavilágához. Rajzokon az új i20-as kifejezetten látványos volt, a valóságban viszont inkább konzervatív, szinte visszalépés a Hyundai bátor "folyékony szobrászat" filozófiájában.
A vadonatúj padlólemez műszakilag legalább előrelépést hozott, 45 milliméterrel nőtt a tengelytávolság, amely a kategória egyik legtágasabb utasterének kialakítását tette lehetővé. Nőtt a csomagtartó is, az eddigi 295 helyett 326 literrel lehet gazdálkodni.
Az autó teljes hossza 40 (4035), szélessége 24 milliméterrel (1734) nőtt, a magasságból 16 milliméter (1474) tűnt el. Kétféle benzines és két dízelmotorral lesz kapható az i20-as: az 1,25 literes benzines 75 vagy 84 lóerős változatban rendelhető, az 1,4-es kereken 100 lóerős. A kisebb dízel 1,1 literes és 75 lóerős, a nagyobb 90 lóerős 1,4-es. Automata váltó csak a 100 lóerős benzineshez rendelhető, a többi motor hatfokozatú kézi váltóval érkezik.