A rendszerváltás utáni időkben a rajongók naptárába csupa nagybetűvel volt bevésve a Hungexpón tartott autószalon, ám tíz éve vége szakadt a sorozatnak, mert az importőrök nem győzték az egyre magasabb standköltséget. Magyarország újautó-kiállítás nélkül maradt (miközben a veterán és tuning szalonok egyre népszerűbbek lettek), ráadásul a 2008-as válság óta nem is látszott fény az alagút végén, hiszen összeomlott a piac, a márkakereskedők 60 százaléka kénytelen volt bezárni.
Ám az elmúlt néhány évben lassan növekedés indultak az eladások, ez pedig ötletet adott Gablini Gábornak, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége elnökének, hogy újra kiállítást nyisson. Közel ötszáz ember dolgozott a Mobilitás 2014 rendezvényen, amelynek ezúttal a Syma-csarnok ad otthont, és összesen 13 ezer lóerőt sorakoztat fel. Importőrök helyett csak nagy múltú márkakereskedők építhettek standokat, méghozzá a legtöbb esetben kifejezetten igényes kivitelben.
A megnyitón Gablini emlékeztettet arra, hogy a legelső budapesti autószalont 1900-ban rendezte a Királyi Magyar Automobil Club, 1905-ben pedig már nagy márkák is megjelentek, mint például a Mercedes (amely viszont idén az utolsó pillanatban visszamondta részvételét). Tarlós István főpolgármester ünnepi beszédében a feltámadó autókereskedelem ünnepének nevezte a mai napot, Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési minisztérium államtitkára pedig a fenntartható közlekedésről beszélt, és azt a célt tűzte ki, hogy elektromobilitás terén Magyarország a régió éllovasa legyen.
Ennek szellemében a vasárnapig nyitva tartó kiállításon felsorakozik az összes itthon is kapható plug-in hibrid és villanyautó (a Tesla sajnos nem tartozik közéjük), sőt, a látogatók egy próbakörre is elvihetik őket. A csarnok mögötti parkolóból további 70 belső égésű motoros autóval lehet tesztútra indulni, a statikus kiállításon pedig számtalan új modellt is meg lehet csodálni, köztük az Győrben készülő Audi TT Roadstert, a Nissan Pulsar Nismót, a BMW 2-es Active Tourert, az új VW Passatot és Ford Mondeót, a Renault Twingót vagy az indiai Suzuki Celeriót.
A legnagyobb meglepetést talán egy régi ismerős terepjárómárka, a honvédségnél rendszeresített UAZ visszatérése okozza, ezeket kissé modernizálva, Euro-4-es vagy Euro 5-ös motorral meg is lehet rendelni. Látványos, megskalpolt roncsautókkal tart bemutatót a Katasztrófavédelem, ezen kívül a Magyar Autóklub, az Országos Balesetmegelőzési Biztottság és több más szervezet is standot épített, sőt, finanszírozásról, biztosításról, alkatrészellátásról és járműipari szakképzésekről is lehet tájékozódni. Akit a motorok hoznak lázba, a Harley-Davidsonokból és Kawasakikból csemegézhet.
Bár a kereskedői kiállítás nem érhet a profi, premierekkel színesített nemzetközi szalonok nyomába, néhány (elsősorban japán, olasz és amerikai) gyártmány kivételével a legtöbb itthon kapható márkát felsorakoztatja, mindent egybevéve pedig hiánypótló program. Pénteken este nyolcig, szombaton reggel tíztől este nyolcig, vasárnap pedig tíztől hat óráig tart nyitva, jegyek elővételben 2000, a helyszínen pedig 2500 forintért kaphatók. Ebből 2000 forintot a helyszínen le lehet vásárolni - szerencsére nem csak több millió forintos autóra, hanem kiegészítőkre is.