A Continental egyik tavalyi kutatása szerint nagy veszélyt jelenthetnek az interneten vett használt abroncsok. A vállalat szakértői a tesztekhez az egyik legnépszerűbb aukciós oldalon 32 eltérő méretű, különböző márkájú, felnire szerelt téli gumiabroncsot vásároltak, amelyeket később alaposan megvizsgáltak.
A legfiatalabb abroncsokat is 2011-ben gyártották, de előkerült egy 27 éves, azaz 1987-ben készült példány is. Volt olyan abroncs, amelyben egy szög rejtőzött, de találtak még repedezett futófelületeket, durván horzsolt peremeket, valamint egészen a szövetvázig hatoló lyukakat. Az abroncsok egy részén kopott volt a futófelület középső része, vágásokat, illetve deformálódásokat találtak az oldalfalon, de a nagy fékezésekre utaló ellaposodott felületek sem voltak ritkák.
Mikor kell lecserélni az abroncsokat?
1. A téli gumiabroncsoknál 4, míg a nyári szettek esetén 3 mm-nél kisebb profilmélységnél már érdemes feltérképezni a kínálatot, megrendelni az új abroncsokat, és bejelentkezni egy szervizbe. A profilmélységet a barázdák legmélyebb pontján kell mérni. Az abroncsokat kettesével vagy négyesével cseréljük: egy tengelyre mindig azonos méretű, márkájú, jelzésű és szerkezetű abroncsok kerüljenek. Kifejezetten veszélyes megoldás, ha az egyik tönkrement abroncsot huzamosabb ideig a csomagtartó mélyéről előbányászott pótkerékkel kívánjuk pótolni: a vegyes abroncsokkal szerelt autó irányíthatósága kiszámíthatatlanná válhat.Az abroncsok emellett fel is voltak keményedve, holott a téli keverékek lényege a rugalmasság lenne. Egy új abroncs keménységi együtthatója (Sh-érték) általában 58-63 Sh közé esik, az interneten vásárolt abroncsok átlagos keménysége azonban 80 Sh közelében volt. Ennél még a nyári abroncsok Sh-értéke is alacsonyabb, 75-78 közelében mozog.
Szakértők szerint a használt abroncsok sérülései a legtöbb esetben rejtve maradnak a szakavatatlan szemek előtt, ezért ha valaki feltétlenül használt abroncsot szeretne vásárolni, kizárólag megbízható kereskedőhöz szabad fordulnia.