A Ford nyilvánosságra hozta az első képeket és adatokat a Focus RS harmadik generációjáról, amely a várakozásoknak megfelelően összkerékhajtással érkezik. Az autóba a Mustangban is használt, 2,3 literes turbómotor módosított változata került, teljesítményéről egyelőre csak annyit árult el a Ford, hogy "több mint 320 lóerő."
A Focus RS változtatható összkerékhajtással érkezik, vagyis a nyomatékot a körülményekhez igazodva szabályozza az elektronika. A Ford szinte az utolsó pillanatban döntött az összkerékhajtás mellett, sokáig fronthajtású modelleket is teszteltek a mérnökök. Állítólag mindkét hajtási mód "kategóriaelső kanyarsebességet" adott, de végül az összkerékhajtás lett a befutó.
A rendszer másodpercenként százszor elemzi a körülményeket, és akár az elérhető nyomaték száz százalékát is egyetlen hátsó kerékhez tudja továbbítani. Korlátozás ugyanakkor, hogy a hátsó tengelyre legfeljebb a nyomaték hetven százaléka kerülhet.
A Focus RS hatfokozatú kézi váltót, egyedi futóművet és speciális kipufogórendszert kapott, hogy az akusztikai élmény összhangban legyen a teljesítménnyel. Részletesebb információk a Genfi Autószalonon várhatók az autóról.