A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMárton Anna
09:00VívásAnna Marton-Katherine Paredes
HUNPusztai Liza
11:15VívásLiza Pusztai-Michela Battiston
HUNSzűcs Luca
11:15VívásMartina Criscio-Luca Szucs
HUNKovács Richárd
12:20ÖkölvívásHarrison Garside-Richard Kovacs
HUNDósa Dániel
13:05VívásDaniel Dosa-Abdelrahman Tolba
HUNMagyarország
20:05VízilabdaMagyarország-Kanada
HUNMagyarország
21:00KézilabdaArgentína-Magyarország
NyílNyíl
Vágólapra másolva!
Révész Richárd olyan elektromos hajtású családi limuzint tervezett, amely olyan erős, mint egy Tesla, de a tömege az egy tonnát sem éri el. A titok nyitja a vázszerkezetben rejlik. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Révész Richárd

Az amerikai Local Motors 60 ezer dolláros fődíjú „LITECAR” pályázatára jelentkezett a fiatal magyar autótervező a Capacity nevű tanulmányautójával. Mivel a versenyen csak olyan autó terveivel lehetett indulni, aminek a tömege valamilyen különleges technológia révén jóval alacsonyabb a ma megszokott szintnél, ne csodálkozzunk azon, hogy Révész 4,7 méter hosszú, elektromos hajtású családi autója a tervek szerint mindössze 976 kilogrammot nyomna, ha egyszer valaki megépítené.

Forrás: Révész Richárd

A kissé toyotás formájú Capaticy legnagyobb különlegessége a fraktálszerű váza, ami a madárcsontok belső, szivacsra szerkezetét másolja mikro és makroszinten is, vagyis maga a struktúra is olyan alakú, de a csövekben lévő merevítő szerkezet is. Ezzel Révész szerint több legyet is lehet ütni egy csapásra: jelentős súlycsökkentés érhető el azzal, hogy csak oda kerül anyag, ahová tényleg szükséges, de a szerkezet így is kellően merev marad, emellett a csövekben lévő porózus struktúra sűrűségének változtatásával a kocsi súlyelosztásán is korrigálni lehet.

Forrás: Révész Richárd

De a legnagyobb előny az, hogy a hatalmas felületű, hálószerű belső struktúra szuperkondenzátorként energiatárolásra is használható, így hagyományos, nehéz és drága akkumulátorra nincs szüksége a villanyautónak. Az elektromos energia raktározásának hatékonyságát a csövek belsejében lévő felületek grafén bevonattal (egy atom vastagságú grafitréteg) javítaná. A szénszálból és méhsejtes alumíniumból álló karosszériaelemek, valamint a gyűrődő zónákban használt, ütközési energiát elnyelő fémhab betétek szintén alkalmasak áram tárolására.

Forrás: Révész Richárd

Még számtalan ötletet tartalmaz a kocsi: a kerekei például két keskeny gumiabroncsból állnak, így pótkerékre sincs szükség: ha az egyik kerék defektet kap, akkor a másik oldali elfelezhető, és az egyik darabja feltehető a defektes helyére, mint egy szükségpótkerék. A Capaticy kilincsei ellenálló textilből vannak, az oldalüvegek pedig könnyű, fényre sötétedő, fotókróm polikarbonátból. Révész a kocsi orrába egy 380 lóerős villanymotort tervezett, amely az első kerekeket hajtaná.

A közönségdíj szempontjából fontos Révésznek, hogy minél többen nézzék meg az autójának terveit, így aki segíteni szeretne neki, vagy egyszerűen csak érdeklik a technikai részletek, kattintson ide.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!