Korábban azt hittük, hogy a Swift utódját fogja bemutatni Genfben a Suzuki, de az IK-2 jóval nagyobb nála: a hossza 17, a tengelytávolsága 9 centivel nagyobb az esztergomi autóénál. Kereken 4 méteres hosszával annyira azért nem nagy, hogy alsó-középkategóriás autónak lehessen nevezni, inkább a túlméretes kisautóknak, a Kia Riónak, a Renault Cliónak és az új Skoda Fabiának lehet majd a konkurense. Remek arányokkal bír, mivel a 4 méteres hosszhoz 1,92 méteres szélesség, és 1,45 méteres magasság társul.
Élőben talán még jobban mutat, mint a fotókon, az új Liquid flow elnevezésű formanyelv sikeresen szakad el a Swift unásig ismert formáitól. A nagyobb helykínálattal a Swift legnagyobb hibáját javították ki, így a jövőre érkező, Indiában gyártott szériaváltozat jól egészíti majd ki a „Mi autónkat” a japánok palettáján.
Az IK-2-ben mutatkoznak be a Suzuki új technológiái, például a modulárisan alakítható új padlólemez, amely a jövőben több más modell alapját is képezi majd. Az új platform 15 százalékkal csökkenti majd a karosszéria tömegét, javítja a NVH-értékeket (zaj, vibráció, nyersesség), és még a karosszéria merevségét is fokozza a jelenleg használthoz képest.
A másik fontos újdonság, hogy ebben a modellben jelenik meg a Suzuki első, Európában is kapható benzines turbómotorja. A Boosterjet fantázianevű erőforrásról egyelőre csak annyit árultak el, hogy a lökettérfogata egy liter, és a benzint közvetlenül a hengerekbe fecskendezi be. Valószínűleg soros háromhengeres lesz, mert ehhez a mérethez ez a legideálisabb elrendezés. A Suzuki szerint nem csak nyomatékosabb lesz a Swift motorjánál, hanem kevesebbet is fog fogyasztani, már csak azért is, mivel fékenergia visszatáplálással és start-stop rendszerrel is ellátják majd.
A másik tanulmány, az MI-4 a Jimny terepjáró utódját vetíti előre, a szériaváltozat gyártása szintén 2016-ban kezdődik, de nem Indiában, hanem Japánban. A 3,7 méter hosszú, 1,7 méter magas, 1,57 méter széles szabadidő-autó a Fiat Panda 4x4 vetélytársa lesz, kissé retró beütésű, bukósisakra emlékeztető formájánál a Suzuki 30-40 éves modelljei (Fronte Coupé, Cervo) szolgáltatták az inspirációt.
Az összkerék-meghajtású IM-4 még nem kapta meg az új turbómotort, helyette a Swift kettős befecskendezésű szívó 1,2-esét építették bele. Az új padlólemez és a SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) nevű enyhe hibrid rendszer (fékenergia visszatáplálás és start-stop rendszer) viszont nem hiányzik belőle.