Új területre merészkedik a Mercedes kishaszonjárműves (Vans) részlege: elkészíti a márka első platós szabadidőautóját. Pontos paramétereket még nem árultak el róla, de az biztos, hogy az évtized vége előtt már kapható lesz, és mindenekelőtt Latin-Amerikában, Dél-Afrikában, Ausztráliában és Európában várnak tőle hatalmas sikereket.
Nem is teljesen alaptalanul, hiszen a középkategóriás pickupok szegmense világszerte szépen növekszik - ebbe tartozik például a Volkswagen Amarok, a Nissan Navara és a Mitsubishi L200 is. Ez a méret azonban kicsinek számít a full-size platósok (Ford F-150 és társai) szülőhazájában, az Egyesült Államokban, ezért ott kezdetben nem is dobják piacra.
Ha a Vito-V-osztály páros logikájából indulunk ki, alighanem lesz belőle egy olcsóbb haszonjármű-kivitel (ebben a szegmensben már bőven bizonyított a Mercedes) és egy luxusfelszereltségű változat, ami a kategóriában egyedülálló, és később akár a BMW-nek vagy az Audinak is kedvet csinálhat egy-egy pickup elkészítéséhez. A stuttgarti márkánál egyelőre a régi G-osztály egyes kiviteleit kínálják platósként, akár hatkerekű szörnyként is, de ezek menettulajdonságai távol esnek a személyautókétól.