A szervizkönyv nélkül értékesített autóról két hónap múlva az is kiderült a szakszervizi vizsgálat során, hogy számtalan más hibája is van. Amikor a fogyasztó ezt felrótta a kereskedőnek, az elhárított minden felelősséget.
A cég szerint "nem tehettek arról, hogy valaki korábban manipulálta az órát", ráadásul szerintük használtautó-kereskedőként csak hat hónap szavatosságot, nem pedig garanciát kell vállalniuk, és az kizárólag a fődarabokra vonatkozik. A vállalkozás tévesen értelmezte a jogszabályokat, mert a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:163. § (2) alapján (az új áruk esetén érvényes két éves határidő helyett) legalább egy évig felléphet a fogyasztó kijavítás-kicserélési jogával.
Ha ezek teljesítése nem lehetséges, akkor vételár-leszállítást kérhet, elállhat a szerződéstől és követelheti vissza a teljes vételárat vagy a hibát mással ki is javíttathatja a kereskedő költségére. A fentiek szerint a cég abban is tévedett, hogy csak hat hónap szavatosságot kell vállalnia. Ráadásul a használt autókra szintén érvényes a szabály az ÚPtk. 6:158. § alapján, miszerint a vásárlást követő hat hónapon belüli hiba esetében a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a gépjármű az eladáskor még hibátlan volt.
A fenti esetben ugyanakkor a vállalkozás semmivel sem mentette ki magát bizonyítási kötelezettsége alól és hibásan teljesített, mert a felek rögzítették a kilométeróra állását az adásvételi szerződésben, és a fogyasztó kifejezetten emiatt vásárolta meg az autót. A szakszerviz által megállapított valós kilométeróra-állás azonban olyan hibának minősül, amely nem javítható, ezért a fogyasztó jogosan követelte vissza a cégtől a vételárat.
Tanácsok használt autó vásárlásához
1. Ne fogadják el a fogyasztók a vállalkozás azon hivatkozását, hogy felelősségük nem áll fenn használt autó hibája esetén. Legalább egy évig felléphetnek többek közt kijavítási igénnyel és az első hat hónapon belül észlelt hibánál a vállalkozásnak bizonyítania kell, hogy még hibátlan autót adott át.Előfordult olyan eset is, amelyben az autó már a vásárlásnál "gyanús volt", mert a vásárló zajokat hallott a szervokormány felől, ezt a tényt egyébként rögzítették is a gépjármű-műszaki állapotfelmérő lapon, de azzal biztatták, hogy "ez nem jelent problémát, el fog múlni". Néhány nappal később azonban a kormánymű teljesen tönkrement, a fogyasztó ezt azonnal jelezte is a használtautó-kereskedőnél, amely "azt tanácsolta, hogy javíttassa meg." A fogyasztó ezt meg is tette, a javítás ára 70 ezer volt, ennek megtérítését a vállalkozás pedig elutasította, annak ellenére, hogy nem igazolta semmivel az autó vásárláskori hibátlan állapotát.
A Fogyasztóvédők Országos Egyesületéhez egyre gyakrabban érkeznek használt autókkal kapcsolatos kérdések. A szervezet használtautó-vásárlással kapcsolatos tanácsai a keretes írásban olvashatók.