Az alaposan álcázott kisautó nagy valószínűséggel az idei Genfi Autószalonon bemutatott IK-2 tanulmányautó prototípusa, amely lehet, hogy Balenóként jelenik meg jövőre. A Suzuki már márciusban elárulta, hogy az autó 2016 elejétől lesz megvásárolható az európai piacon. Hársfalvi Jánostól, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetőjétől akkor megtudtuk, hogy az újdonság nem Esztergomban, hanem a Suzuki indiai gyárában készül majd.
Az IK-2 tanulmányautó jóval nagyobb a jelenlegi Swiftnél: a hossza 17, a tengelytávolsága 9 centivel nagyobb. 4,02 méteres hosszával annyira azért nem nagy, hogy alsó-középkategóriás autónak lehessen nevezni, inkább csak egy méretes kisautó, amely a Kia Riónak, a Renault Cliónak és az új Skoda Fabiának lehet majd a konkurense. A 4 méteres hosszhoz 1,92 méteres szélesség és 1,45 méteres magasság társul.
Már biztos, hogy az IK-2 szériaváltozatában mutatkoznak be a Suzuki új technológiái, például a modulárisan alakítható új padlólemez, amely a jövőben több más modell alapját is képezi majd. Az új platform 15 százalékkal csökkenti majd a karosszéria tömegét, javítja a NVH-értékeket (zaj, vibráció, nyersesség), és még a karosszéria merevségét is fokozza.
A másik fontos újdonság, hogy ebben a modellben jelenik meg a Suzuki első, Európában is kapható benzines turbómotorja. A Boosterjet fantázianevű erőforrásról Genfben csak annyit árultak el, hogy a lökettérfogata egy liter, és a benzint közvetlenül a hengerekbe fecskendezi be. Valószínűleg soros háromhengeres lesz, mert ehhez a mérethez ez a legideálisabb elrendezés. A Suzuki szerint nem csak nyomatékosabb lesz a Swift motorjánál, hanem kevesebbet is fog fogyasztani, már csak azért is, mivel fékenergia-visszatáplálással és start-stop rendszerrel is ellátják majd.