A főleg automatikus sebességváltóiról, futóműalkatrészeiről és kormányműveiről ismert ZF egy sajtórendezvényen bemutatta, hogy hogyan képzeli el az ideális városi kisautót. Az Okos Városi Járműnek (Smart Urban Vehicle) keresztelt autóhoz kiindulási alapnak egy Suzuki Splash-t használták, de az új fényszórókkal és hűtőmaszkkal szinte felismerhetetlenné tették az esztergomi gyártású mini egyterűt.
Szinte minden kicseréltek a lemezek alatt: kivették a benzinmotort az orrból, helyette a csatolt lengőkaros hátsó futómű két végére,
közvetlenül a kerekekhez szereltek egy-egy 54,5 lóerős villanymotort,
vagyis hátsókerék-meghajtású villanyautóvá alakították a Spash-t. Ennek az elrendezésnek számtalan előnye van: mivel az első tengely már nincs hajtva, olyan első futóművet tervezhettek az autónak, amely megengedi, hogy a kerekeket 75 fokban elforgassák.
Ez már eleve hihetetlen fordulékonyságot jelentene, de ezt a ZF még azzal is megfejeli, hogy a hátsó kereket egymástól függetlenül is meg lehet hajtani, forduláskor például csak az ívkülső kerék kap nyomatékot. A két ötlet kombinációja együtt azt eredményezi, hogy az Okos Városi Jármű
kisebb, mint 7 méteres átmérőjű körön megfordul, vagyis akár egy átlagos kétsávos úton is.
A Splash-nél több mint egy méterrel rövidebb, kétüléses Smart Fortwo sem fordulékonyabb ennél.
Bár a két villanymotor összesen kamionnyi, 1400 Nm-es nyomatékot termel, a kocsi végsebessége nem több 150 km/h-nál. Valószínűleg inkább a gyorsulás lehet hátba vágó élmény, de arról sajnos nem közölt adatokat a ZF.
Az Okos Városi Jármű a közel derékszögben elforgatható első kerekeivel nagyon kis parkolóhelyekre is be tud állni, akár teljesen önállóan is. A kamerákon kívül 12 ultrahangos és 2 infravörös szenzort helyeztek el a kocsi sarkain és oldalain, amelyek elegendő információt szolgáltatnak a vezérlésnek ahhoz, hogy levezényelje a műveletet, akár párhuzamos, akár merőleges parkolásról van szó.
A vezető az ülésben ülve is elindíthatja a folyamatot, de akár kívülről, a mobiltelefont vagy az okosórát használva távirányítóként (csak a művelet megkezdésére ad ezen keresztül parancsot), így értékes időt nyerhet, mivel a kiszállás után máris mehet a dolgára. A távirányítású parkolási rendszer további előnye, hogy az autók szűkebben állhatnak egymás mellé a parkolóházban, emiatt több fér be egységnyi helyre.
Egy újfajta vezetéstámogató rendszert is beépítettek a járműbe: az Előrelátó Asszisztens a navigációs rendszer adatai, a kitáblázott sebességhatárok és a korábbi utazások alatt gyűjtött, és felhőben eltárolt adatok (jármű pozíció, hossz- és keresztirányú gyorsulás, pillanatnyi sebesség) alapján
kiszámítja, hogy az adott kanyarban mekkora sebesség lenne az ideális.
Ha a vezető ismét a már feltérképezett az úton halad, a kocsit a kanyarok előtt, a villanymotort generátorként használva lelassítja a rendszer, így nem csak az akkumulátor töltöttsége nő, hanem az üzemi fékek élettartama, és a menetbiztonság is.
Az Előrelátó Asszisztens működéséről a kormánykerék felső részébe épített apró OLED kijelzőn tájékozódhat a sofőr, akinek így szinte nem is kell levennie a tekintetét az útról. Egyébként a kormánykerék teljes felületét kapacitív, érintés-érzékeny bevonattal látták el, így
az autó minden pillanatban tudja, hogy a vezető épp fogja-e a kormányt.
Szituációtól függően így a vezérlő elektronika időben aktiválhatja a figyelmeztető rendszereket, az ütközésmegelőző vészfék-asszisztenst, vagy akár kis tempónál, dugóban araszolva átállhat automatizált vezetésre is.
Mivel a ZF nem autógyártó, csak beszállító, az Okos Városi Jármű ebben a formában biztosan nem kerül gyártásba, viszont a benne fellelhető ötletek egészen biztosan megjelennek majd a jövő szériaautóiban.