A Honda más gyártókhoz hasonlóan felismerte, mekkora marketingértékű, ha fogyasztási rekordot állít fel (a VW például éveken keresztül Gerhard Plattnerrel demonstrálta, milyen takarékosan lehet vezetni). Ezúttal egy teljesen gyári Honda Civic 1.6 i-DTEC dízelt indítottak útnak 24 európai uniós országon keresztül, összesen 13 498 kilométeres távon.
Fergal McGrath és Juliann Warren vezetett, mindketten a Honda európai kutatási és fejlesztési központjának munkatársai. Fontos volt, hogy a kísérletben valós körülményeket biztosítsanak, ezért az autón semmilyen módosítást nem végeztek, a futóművet és a keréknyomást a gyári előírt értékre állították, a tankolást pedig hagyományos benzinkutakon végezték, mindig teletöltve a tankot,
máskülönben nem is lehetett volna hitelesíteni a rekordot.
Sehol sem lépték át a sebességhatárokat, viszont állítólag nem is tartották fel a forgalmat, igyekeztek mindenhol az adott ritmushoz igazodni. Persze okosan beosztották a lendületet, finoman gyorsítottak és lassítottak, és valószínűleg nem 16 fokra hűtötték be az utasteret. Útközben folyamatosan fotókkal, videókkal bizonyították, hogy valóban az adott országban jártak, mindezeket pedig független helyi tanúkkal is igazolni kellett.
Június 1-jén indultak a belgiumi Aalstból, majd 25 napnyi utazás után érkeztek vissza ugyanide, átlagosan napi 600 kilométert tettek meg 7,5 órányi vezetéssel. A Honda ezentúl már nem csak a kategóriája legtágasabb csomagterével reklámozhatja a Civic Tourert, hanem rekordalacsony fogyasztásával is. A Guiness Rekordok Könyvébe is bejegyzett átlag ugyanis 2,82 liter volt, ami a norma szerinti vegyes fogyasztáshoz képest kereken egyliteres megtakarítás. Igaz, a közlemény nem tér ki arra, hogy mekkora arányban ment a páros városi forgalomban.