Érdekes eredményeket hozott a JD Power 2015-ös felmérése, amelyet április és június között végeztek, több mint 4200 olyan sofőr megkérdezésével, akik legalább 90 napja vásárolták új autójukat. A felmérés szerint
a tulajdonosok legalább 20 százaléka az autójában lévő 33 fedélzeti funkciójából 16-ot még sosem használt.
Ezen belül a legmagasabb kihasználatlansága a beépített szervezőnek (43%), a mobil routernek (38%), az automata parkolási rendszernek (35%), a head-up kijelzőnek (33%) és az integrált applikációknak (32%). Ezekből talán a HUD (head-up kijelző), ami elég furcsa, mivel a vadászgépekből kölcsönzött funkció nem csak hasznos és látványos, de biztonsági szempontból is előnyös.
Ugyanakkor az automata parkolási rendszer és a hasonló megoldások azért is lehetnek kevésbé népszerűek, mivel a vezetés egy-egy mozzanatát veszik el a sofőrtől. Arról nem is beszélve, hogy
a magától parkoló autónál a művelet hosszabb ideig tart, mint manuálisan,
így ha az ember siet, akkor nincs türelme ezt kivárni.
Kristin Kolodge, a JD Power ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az emberek szívesebben használják az okostelefonjukat vagy a táblagépüket önállóan, mint az autókba épített kapcsolódási technikákat. Ezzel viszont dollárok milliói vesznek kárba a gyártó (fejlesztés) és a tulajdonos (az extrák felára) oldaláról is. Kifejtette, hogy a vásárlás utáni első 30 nap a kritikus, ebben az időben kellene megismerni az autót, mert később már elmúlik az újdonság varázsa, és nemigen fogják felfedezni a lehetőségeket.
Sokan panaszkodtak arra is, hogy a kereskedő nem mutatta be nekik a funkciókat, így aztán vannak, akik nem is tudnak arról, hogy az autójuk mire képes. Ugyanakkor a vevők hasznosnak tartják azokat az extrákat, amelyek a vezetési élményt és a biztonságot növelik, mint például az fáradtság-érzékelő vagy a radaros tempomat.