A 2015. október 18-án induló verseny középpontjában az energiatakarékosság áll: az utat teljes egészében napenergia felhasználásával, illetve a jármű kinetikus energiájának visszanyerésével kell teljesíteni.
A Kecskeméti Főiskola hallgatóiból és oktatóiból álló MegaLux-csapat, Kutasi Zoltán tanszéki mérnök vezetésével, 25 ország 47 csapata közül lesz az egyik, amely nekivág, hogy átszelje az ausztráliai kontinenst a sivatagon át. A kihívás nehézségét jelzi, hogy 2013-ban a 33 indulóból csak 10 jármű gurult át saját kerekein a célvonalon.
A GAMF Karon tartott hivatalos járműbemutatón a projektben résztvevő hallgatók elmondták, hogy az elsődleges céljuk az, hogy a MegaLux probléma nélkül teljesíteni tudja a több mint 3000 km-es távolságot. Az autó leleplezése után sikeresen lezajlott az első próbafutam, amelyet az elkövetkező hónapokban további tesztelések követnek, hogy a csapat és a jármű teljesen készen álljon a versenyre.