Sokaknak gondot okoz, hogy az új Mercedes C-osztályt megkülönböztessék az S-osztálytól, mivel úgy néz ki, mint a zászlóshajó kicsinyített mása. Mostantól a C-osztály kupé változatával is ez lesz a helyzet, mert ezt szinte egy az egyben az S-osztály kupéjáról mintázták:
a gyémántmintás hűtőmaszk és a vízszintes hátsó lámpa is ismerős lehet a nagy luxuskupéról.
Egy fontos eltérés azonban van a nagytestvérhez képest: megtartották a B-oszlopot a strukturális merevség érdekében, így nem lehet hatalmas nyílást létrehozni a két oldalablak egyidejű lehúzásával. Viszont legalább az első ajtókon keret nélküli az ablak, ami elegáns megoldás. A négyajtós C-osztályhoz képest áttervezték a fényszórókat, szélesebbek lettek a kerékjáratok, kisebbek az ablakfelületek és jobban megdöntötték a szélvédőt is.
Az négyüléses új C-osztályos kupé 95 mm-rel hosszabb és 40 mm-rel szélesebb a mindössze 4 évig gyártott elődjénél,
a tengelytáv bővülése 80 mm. Már ebből is látszik, hogy valószínűleg sokat fejlődött a térkínálat, bár hátul valószínűleg így is csak két gyerek fog kényelmesen elférni. A látványos műszerfal a négyajtós C-osztályból származik, de a fejtámlával és övelvezetővel egybeépített üléseket speciálisan a kupé számára tervezték. A kupé várhatóan magasabb alapfelszereltséggel érkezik, mint a négyajtós és a kombi,
a motor- és extraválasztékban nem lesznek lényeges különbségek.
Rendelhető lesz hátsó- vagy összkerékhajtással, hatfokozatú kézi, hét- vagy kilencfokozatú automatikus váltóval, többféle hangolású futóművel, akár teljes légrugózással is. Az adaptív gátlókkal szerelt futómű leültetésével a hasmagasságot is lecsökkentették 15 mm-rel.
A négyajtós és a T-model nevű kombi után a kupé már a harmadik karosszériaváltozata a C-osztálynak,
ezután várhatóan már csak a kabrió van hátra, amely jövő tavasszal érkezik.
A kupé csúcsváltozatára, a több mint 500 lóerős C 63 AMG-re azonban nem kell ennyit várni, mivel már a jövő héten leleplezik.