A Budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztés elnevezésű, európai uniós támogatásból megvalósuló 18 milliárd forintos projekt 108 új trolibusz vásárlására adott lehetőséget a fővárosnak. Ebből most 36 járművet vettek 5,7-5,8 milliárd forint értékben.
Az alacsonypadlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a szóló járműveken 64 ember utazhat egyszerre. Részben önjárók is a járművek, ami annyit jelent, hogy akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel. Közlése szerint a típusengedély megvan, minden apróbb kis hibát kijavíttatnak a szállítóval, illetve a járművek megkapták az engedélyeket a közlekedési hatóságtól.
A próbajárat alapvetően a 74-es trolivonalon közlekedik majd. A tesztüzem során kétezer kilométert kell az új járműveknek megtenniük, ötszáz kilométert hibamentesen kell tudniuk teljesíteniük.
Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szerint indokolt lenne változtatni a trolik vonalszámozásán. „1933-ban volt már troliközlekedés Budapesten, majd a második világháború után 1949-ben indították újra. A trolik számozása a 70-es számozástól kezdődik Sztálin akkori, 70 éves születésnapjához igazodva” - jegyezte meg.