A Volvo hangsúlyozza, hogy az esetleges visszahívási akció nincs összefüggésben a Takata-botránnyal, ezúttal nem is a légzsákok szerkezetével van probléma, csak az őket takaró burkolati elemmel. Baleset esetén a burkolóelemek akadályozhatják a függönylégzsák megfelelő kinyílását, ami megnöveli a sérülések kockázatát azoknál az utasoknál, akik a harmadik üléssorban ülnek.
Jelenleg még a Volvo sem tudja, hogy pontosan hány autót érint a hiba, de az biztos, hogy kevesebb mint 2000 darabot. A svéd mérnökök már dolgoznak a probléma megoldásán, egy új burkolóelemet terveznek a problémás helyre. Amint elkészülnek a javítással, a gyár levélben értesíti majd a tulajdonosokat.
Az új XC90 fontos modell a Volvo számára. Nemcsak egy nagyon sikeres, és kivételesen hosszú modellciklusú típus utóda, hanem ez az első típus, amelyet már a kínai Geely fennhatósága alatt terveztek, a Ford segítsége nélkül, és ez a kocsi kapta meg elsőként az új moduláris padlólemezt is, amelyre a jövőben több más modelljük is épülni fog.
Az XC90-es csak pár hónapja van piacon, de már ezt megelőzően is volt egy légzsákkal kapcsolatos visszahívása: az első ülések kábelezésével akadt gond, ami szélsőséges esetben az oldallégzsák működésképtelenségéhez vezethetett. Ebben a visszahívásban 584 autó volt érintett az Egyesült Államokban.