A Volkswagen miniautójából eddig a 75 lóerős volt a legerősebb változat. Még 2013-ban bemutattak egy Up GT koncepciót, amely 110 lóerős turbmotorral lett volna az utak vadóca, de végül nem lett belőle semmi, így nem állított konkurenciát a Twingo RS-nek, az egykori Fiat Panda 100 HP-nek.
Most úgy néz ki, mégis lesz folytatás, igaz, a nemsokára gyártásba kerülő Up Turbo nem a GT-re épül.
A motor ezúttal az új háromhengeres, 105 lóerős TSI
a konszern nagyobb modelljeiből, persze szintén feltöltővel és 165 Nm-es maximális nyomatékkal.
Ez a teljesítmény 9,1 másodperc alatt repíti 100-ra az apróságot és egészen 184 km/h-ig gyorsíthatunk vele. Érdekesség, hogy a GT koncepció gyorsítása 8,4 másodperc, végsebessége pedig kerek 200 km/h volt.
A Turbo esetében egy hatfokozatú kéziváltót alkalmaztak,
a szabvány szerinti átlagos fogyasztás pedig csupán 4,5 liter.
A végére maradt a rossz hír, ugyanis az Up Turbo csak Brazíliában készül majd, és csak Latin-Amerikában árulják majd, Európában nem. Legalábbis egyelőre.