A Seat szóvivője azt egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogy a cég mely típusairól van szó pontosan, és, hogy hol kerültek forgalomba az eladott járművek, de az tudható, hogy a Seat 2009 óta a Leon, az Altea, az Exeo, és az Alhambra típusaiba építette be az EA 189-es kódszámú kétliteres TDI motort. Olyan szoftver vezérelte ezeket a motorokat, melynek segítségével kijátszhatók voltak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások úgy, hogy a program felismerte a fékpados emissziómérést, és ekkor tisztább üzemre kapcsolta át at erőforrást.
A Seat tájékoztatása szerint a kétliteres TDI motorokat az anyavállalattól kapták, azok a barcelonai melletti, martorelli üzemben kerültek bele az autóikba. Spanyolországban a botrány miatt több mint 3300 Audi, Seat, Skoda, Volkswagen forgalmazását függesztették fel. Az ügy pikantériája, hogy a dél-európai országban a legkedveltebb autómárka a Volkswagen, amelyet pont a Seat követ a sorban. Utóbbi tavaly 378 ezer autót értékesített Spanyolországban, az elmúlt hat évben összesen kétmilliót.
A spanyol ipari minisztérium munkacsoportot állított fel, és további információkat kért a Volkswagentől arról, hogy a spanyol autóipart milyen mértékben érinti a botrány. A német cég jelentős beruházó is Spanyolországban, két nagy autógyára, a barcelonai és a pamplonai összesen 16 ezer embernek ad munkát.