Ügyvédek állítása szerint milliárd dolláros nagyságrendben okozott kárt a Volkswagen az Egyesült Államokban. Az ügy nagysága és az ügyek várható száma miatt az amerikai ügyvédek arra számítanak, hogy az ügyeket összevonják, és egy bíróságon tárgyalják őket - számolt be a Wall Street Journal.
Hogyan csalhatott a Volkswagen a méréseknél?
A német konszern kihasználta, hogy szigorúan meghatározott protokoll szerint, zárt laboratóriumban végzik az autók emissziós méréseit. Fejlesztett hát egy programot a motorvezérlésbe, ami ragyogó emissziós értékeket ad a padon, utána pedig új erőre kap az autó.A Volkswagen közlése szerint világszerte 11 millió olyan gépjármű lehet, aminek szoftvere csalhatott a teszteken. Amerikába ebből 500 ezer jutott. A botrány kirobbanása után több tucat keresetet adtak be az Egyesült Államokban az autógyár ellen. A perek várható nagy száma miatt gondolják úgy az ügyvédek, hogy összevonják ezeket az ügyeket és egy bíróság fogja majd tárgyalni. Amerikában ilyen összevont pereket akkor szoktak alkalmazni, amikor a felperesek száma a több százat vagy akár az ezret is meghaladja egy ügyben.
Az autótulajdonosok az autójuk értékcsökkenése és a kifizetett extra költségek miatt követelhetnek kártérítést. Sokan úgy érzik, hogy feleslegesen fizettek ki plusz 6000 dollárt is azért, hogy egy környezetkímélő autót vezessenek.