Mivel a legújabb adatok alapján a Volkswagen már a világ legnagyobb autógyártójának számít, ezért nem meglepő, hogy a konszern még a szokásosnál is jobban készült a Frankfurti Autószalonra. A szalon előestéjén tartott hatalmas show-n minden újdonságról lerántották a leplet, az Audi a 2018-ban érkező elektromos SUV előfutárának tekinthető E-Tron Quattro tanulmányt mutatta be. A Tesla Model X ellenfélnek is tekinthető SUV leglátványosabb része mégsem a 0,25-ös alaktényezővel rendelkező, kupés tetővonallal rendelkező külső, hanem sokkal inkább a rendkívül fejlett technológia.
Az E-Tron Quattro meghajtásáról három elektromotor gondoskodik, amik összesen 320 kW teljesítménnyel (429 lóerő) rendelkeznek. Szükség esetén lehetőség van extra teljesítmény leadására is, ilyenkor rövid ideig 370 kW (503 lóerő) teljesítménnyel üzemelhet a három egység. Az elektromotorok a gyártó szerint 800 Nm-nyi nyomatékot adnak le, így nem csoda, hogy a méretes SUV alig 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. A végsebességet a 95 wattórás akkumulátorcsomag védelme érdekében 210 km/órában limitálták.
Az Audi szerint egy 150 wattórás gyorstöltő segítségével már 50 perc alatt feltöltődhet az 500 kilométeres hatótávval rendelkező autó, igaz ez jelenleg igen ritka. Emellett lehetőség lesz indukciós elven működő töltő használatára is, illetve az E-Tron Quattro Concept támogatja az ipari szabványnak tekinthető CSS kombinált töltőrendszert is. Ez utóbbival 2,5 óra alatt töltődik fel az akkumulátor.
Ahogyan a külső is jól illeszkedik a mostani Audik sorába, úgy a beltér sem hat újdonságként, a mérnökök a jelenlegi modellpaletta elemeit használják majd a jövőben is. Három év múlva azonban mindez aligha lenne elég, ezért a modernizálás keretében a műszerfalat két érintőképernyővel ruházták fel. Érdekesség, hogy így eltüntettek több kapcsolót is, így az E-Tron esetében érintőképernyőről vezérelhető a világítás és a jármű több más funkciója is. A világítás egyébként önmagában is előremutató, az Audi ugyanis ebben a modellben mutatta be az új, Matrix OLED fényforrását amely még nagyobb fényerőt és kisebb fogyasztást ígér.
A négy személy szállítására alkalmas SUV már minden olyan technológiával rendelkezik, amire szükség van egy automatizált vezetésre képes autónál, így radarok, kamerák, ultrahangos érzékelők és lézerszkennerek segítenek eligazodni a járműnek a forgalomban. A rengeteg érzékelő adatait a csomagtérben található zFAS rendszer dolgozza fel. Az Audi szerint mindez nem a távoli jövő, így akár néhány éven belül piacra kerülő szériaváltozatban is találkozhatunk majd a fejlesztésekkel.